Zeróweczka

grupa ...
 

Praca zdalna

Wypatrywanki

Praca zdalna dla 6-cio latków

Policzanki

Praca zdalna dla 6-cio latków

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 11.20 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego oraz zajęcia dodatkowe:

Zajęcia z logopedą (poniedziałek)
Nauka tańca (wtorek)
Taekwondo (środa)
Rytmika (czwartek)
Przedszkole i Piłka (piątek)

11.20 – 11.35 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące.

11.35 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w toalecie i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.45 – 14.30 Relaks. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.45 – 15.00 Podwieczorek.

15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

Jadłospis

19.10.2020 - 23.10.2020
Poniedziałek

Śniadanie

chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)bagietka(1)masło(7) pieczeń z indyka, papryka, kawa inka(7)

obiad

zupa kalafiorowa(7) spaghetti w sosie pomidorowym(1) woda

podwieczorek

mus brzoskwiniowy- wyrób własny

Wtorek

śniadanie

chleb mazowiecki(1)bułka pszenna (1)chleb razowy(1) masło(7) pasta z tuńczyka z twarożkiem awokado i szczypiorkiem(4,7) ogórek kiszony zupa mleczna płatki owsiane(1,7) herbata owocowa

obiad

zupa barszcz ukraiński(7) ziemniaki, karczek duszony w sosie własnym z warzywami, kapusta, biała marchew, pesto

podwieczorek

banan

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1) masło(7) szynka, sałata, kakao(7)

obiad

zupa ogórkowa(7) ryż(1) gyros, sos czosnkowy(7) marchew, por, jabłko(7) woda

podwieczorek

ciasto jogurtowe wyrób własny

Czwartek

śniadanie

chleb razowy(1) chleb mazowiecki(1) bagietka(1) masło(7) schab wędzony, rzodkiewka, pomidor, zupa mleczna zacierki(1,7) herbata miętowa

obiad                                                                            

zupa brokułowa(7) kopytka(1,3) polane bułką tartą(1,7) kapusta czerwona

podwieczorek

drożdżówka(1,3)

Piątek

śniadanie

chleb razowy(1) bagietka(1)chleb mazowiecki(1) masło(7) pasta jajeczna ze szczypiorkiem, natką, papryką(3) kiełki, kawa inka(7)

obiad

zupa pomidorowa z makaronem(1,7) ziemniaki, ryba smażona(4)miruna, buraczki z cebulą

podwieczorek

shake owocowy wyrób własny(7)

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej
dla 6-latków
na miesiąc grudzień

  1. Tematy kompleksowe:
    1. Nowy Rok – mija czas;
    2. Zimowa olimpiada przedszkolaków;
    3. Z pamiętnika babci i dziadka;
    4. Eksperymenty z wodą i śniegiem;

     

    • Poznanie drukowanej i pisanej litery „B”, „b”; „C”, „c”, „N”, „n”, „P”, „p”;
    • Poznanie zapisu cyfrowego liczby 9;
    • Wdrażanie do poprawnego posługiwania się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu (wczoraj, dzisiaj, jutro, rano, wieczorem, w tym nazwami pór roku, nazwami dni tygodnia i miesięcy);
    • Usystematyzowanie wiedzy dzieci na temat zjawisk atmosferycznych (elementy pogody, zjawiska charakterystyczne dla pór roku);
    • Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (nazwy zimowych dyscyplin sportowych, nazwy odzieży sportowej);
    • Doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej, tyle samo);
    • Utrwalenie znajomości piramidy zdrowego żywienia – rozróżnianie zdrowej i niezdrowej żywności;
    • Rozwijanie umiejętności czytania globalnego (babcia, dziadek, życzenia itp.);
    • Kształtowanie umiejętności przyporządkowania każdej głosce odpowiadającej jej litery, w miarę poznawania kolejnych liter;
    • Wdrażanie do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych;
    • Kształtowanie uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności dla dziadków;
    • Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych;
    • Zapoznanie z pojęciami: pieniądz, moneta, banknot, walut -poznanie polskich monet i banknotów;
    • Utrwalenie cyfr 0–9 i znaków matematycznych „<”, „>”, „=”;
    • Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach dydaktycznych z elementami kupowania i sprzedawania;
    • rozumienie znaczenia umiejętności posługiwania się pieniędzmi
    • Rozwijanie zainteresowań technicznych i fizycznych – poznawanie właściwości niektórych ciał i substancji;
    • Rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów literowo-obrazkowych i sylabowo-obrazkowych;
    • Tworzenie sylab, wyrazów z ruchomego alfabetu;

Nasze teksty

Piosenki do nauki :

„Najdroższy Dziadku…”

Ref. Najdroższy dziadku to jest piosenka,

którą śpiewają tobie wnuczęta.

Nie o zabawce ani o kwiatku

to jest piosenka o naszym dziadku.

 

O tym jak z dziadkiem idę do ZOO

O tym jak z dziadkiem jest mi wesoło

O brodzie dziadka co mocno kłuje

Kiedy się dziadka mocno całuje.

 

Ref. Najdroższy dziadku to jest piosenka…

 

O tym jak z dziadkiem na pyszne ciastka

Jedziemy sobie razem do miasta

O tym jak z dziadkiem idę na lody

I na dwie szklanki sodowej wody.

 

Ref. Najdroższy dziadku to jest piosenka…

 

„Babcia moja”

Moja mama jest najlepszą z wszystkich mam,
a mój tata to jest taki, że ho, ho.
On cieknący w kuchni w mig naprawi kran,
krzesło sklei i wybłyszczy każde szkło.

Ale jeszcze jest ktoś.
Zawsze miły to gość
Właśnie ona to babcia moja.
Babcia wie najlepiej,
babcia zna sposoby
na kolejki w sklepie i na bóle głowy,
na poranną chrypkę i wieczorny kaszel.
Wiedzą jak poradzić
wszystkie babcie nasze.

Moja ciocia jest najlepszą z wszystkich cioć,
a mój wujek jest wędkarzem, że ho, ho.
Wie najlepiej w jakich miejscach bierze płoć,
a za leszczem to by skoczył aż na dno.

Ale jeszcze jest ktoś..

 

Wiersze dla babci i dziadka