Puchatki

grupa 4-latków

 

Praca zdalna – 06-10.04

Temat tygodnia

Tajemnice komputerów i robotów

Praca zdalna – 30.03-03.04

Praca zdalna

WITAJ, WIOSNO!

Zadania:

  1. Wiosenny kącik przyrody: zakładamy hodowle rzeżuchy, jeśli ktoś nie ma można posadzić fasolę lub cebulę. Będą potrzebne: pojemniczki, nasiona, wata, ziemia, mała doniczka.

Do przygotowanego pojemnika wkładamy watę, nasączamy ją wodą i posypujemy nasionami rzeżuchy. Nasiona fasoli umieszczamy w kąpieli wodnej, a cebulę umieszczamy na podłożu z ziemią.

  1. Szukamy oznak wiosny na swoim podwórku, razem z chomikiem z wiersza.
  2. Galica, „Chomik szuka wiosny”

– szukają i nazywają pierwsze kwiaty

– kolorują kredkami, pastelami lub farbami narysowanego na kartce A4 motyla.

– naśladują zwierzęta np.: „kle”, „kum”, „pi”.

  1. Nauka piosenki „Maszeruje wiosna” muzyka i słowa: Krystyna Bożek-Gowik.

 

Tam daleko, gdzie wysoka sosna,

maszeruje drogą mała Wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi, zielenieje świat.

Nosi Wiosna dżinsową kurteczkę,

na ramieniu małą torebeczkę.

Chętnie żuje gumę i robi balony,

a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje…

 

  1. Zagadki słowne.

Źrodło: „Księga zagadek „, oprac. E.M. Skorek.

  1. W kropki ma spódnicę, chętnie zjada mszyce. (biedronka)
  2. Kiedy wiosna z wonnych kwiatów płaszcz na drzewa kładzie,one znoszą kwietny pyłek do swych domków w sadzie. (pszczoły)
  3. Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka. Leci brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka. (osa)
  4. Nosi, błoto, glinę. Mozolnie pracuje, bo maleńkie gniazdko pod dachem buduje. (jaskółka)
  5. Gdy wiosną powiesisz budkę na jabłoni, jaki ptak przyleci uwić gniazdko do niej? (szpak)
  6. Wiosną radzi kuma kumie, ledwo zbudzą się ze snu. Nad jezioro, rzekę, strumień śpieszmy kumy, ile tchu! (żaba)
  7. Tu cytrynek, tam paź królowej, wszędzie piękne, kolorowe. Lekko unoszą się nad łąką, gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)
  8. A co to za pan dobrodziej? Wciąż po mokrych łąkach chodzi, nas do każdej wtyka dziury i na wszystkich patrzy z góry. (bocian)

 

  1. Pisanie wybranych liczb po śladach. (Liczby w załączniku do druku.)

 

  1. Praca plastyczna. „Pani wiosna”

W załączniku do wydrukowania postać Pani Wiosny, ozdabiamy jej suknie wyciętymi przez dzieci kolorowymi kwiatkami i motylami, można również narysować pastelami kwiaty i motyle na sukni. Technika dowolna.

 

  1. Dodatkowo w załączniku przesyłam motyla, żabę, biedronkę do rysowania po śladzie i pomalowania.

 

Pozdrawiam,

Magdalena Ochocka.

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 11.20 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego oraz zajęcia dodatkowe:

Zajęcia z logopedą (poniedziałek)
Nauka tańca (wtorek)
Taekwondo (środa)
Rytmika (czwartek)
Przedszkole i Piłka (piątek)

11.20 – 11.35 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące.

11.35 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w toalecie i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.45 – 14.30 Relaks. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.45 – 15.00 Podwieczorek.

15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

Jadłospis

19.10.2020 - 23.10.2020
Poniedziałek

Śniadanie

chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)bagietka(1)masło(7) pieczeń z indyka, papryka, kawa inka(7)

obiad

zupa kalafiorowa(7) spaghetti w sosie pomidorowym(1) woda

podwieczorek

mus brzoskwiniowy- wyrób własny

Wtorek

śniadanie

chleb mazowiecki(1)bułka pszenna (1)chleb razowy(1) masło(7) pasta z tuńczyka z twarożkiem awokado i szczypiorkiem(4,7) ogórek kiszony zupa mleczna płatki owsiane(1,7) herbata owocowa

obiad

zupa barszcz ukraiński(7) ziemniaki, karczek duszony w sosie własnym z warzywami, kapusta, biała marchew, pesto

podwieczorek

banan

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1) masło(7) szynka, sałata, kakao(7)

obiad

zupa ogórkowa(7) ryż(1) gyros, sos czosnkowy(7) marchew, por, jabłko(7) woda

podwieczorek

ciasto jogurtowe wyrób własny

Czwartek

śniadanie

chleb razowy(1) chleb mazowiecki(1) bagietka(1) masło(7) schab wędzony, rzodkiewka, pomidor, zupa mleczna zacierki(1,7) herbata miętowa

obiad                                                                            

zupa brokułowa(7) kopytka(1,3) polane bułką tartą(1,7) kapusta czerwona

podwieczorek

drożdżówka(1,3)

Piątek

śniadanie

chleb razowy(1) bagietka(1)chleb mazowiecki(1) masło(7) pasta jajeczna ze szczypiorkiem, natką, papryką(3) kiełki, kawa inka(7)

obiad

zupa pomidorowa z makaronem(1,7) ziemniaki, ryba smażona(4)miruna, buraczki z cebulą

podwieczorek

shake owocowy wyrób własny(7)

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc luty w grupie Puchatki.

Tematy kompleksowe:

1. Życie na naszej planecie.
2. Kosmos – co to takiego?
3. Duzi i mali obrońcy przyrody.
4. Witaj, Wiosno!

Cele ogólne:

– kształtowanie sprawności ciała i koordynacji wzrokowo – ruchowej,

– usprawnianie motoryki małej i dużej,

– respektowanie i tworzenie zasad zabawy w grupie, współdziałanie z dziećmi w zabawie,

– doskonalenie umiejętności radzenia sobie z agresją, złością i gniewem,

– rozpoznawanie poznanych liter, odczytywanie sylab,

– rozróżnianie podstawowych figur geometrycznych,

– doskonalenie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi w zakresie od 1 do 10,

– kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami,

– odpowiadanie na pytania, rozwiązywanie zagadek,

– wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami,

– nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami społecznymi, w tym szacunek do przyrody i dbanie o jej dobro,

– posługiwanie się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, w tym segregacji śmieci; spostrzeganie procesów związanych z oczyszczaniem wody,

– wdrażanie do sprawnego posługiwania się ołówkiem, kredką, mazakiem oraz nożyczkami,

– kształtowanie umiejętności empatycznego zachowywania się,

– nazywanie niektórych gatunków kwiatów i owoców na podstawie zdjęć oraz wyglądu, wskazywanie podobieństw i różnic,

– aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, muzycznych i naśladowczych,

– rozwijanie umiejętności pracy w grupie,

– rozwijanie matematycznego myślenia,

– odczytywanie krótkich wyrazów z poznanych liter, rozpoznawanie liter, którymi dziecko jest zainteresowane na skutek zabawy.

Nasze teksty

Piosenki:

 

„Dbaj o Ziemię”

 

  1. Nie rzucaj papierków na trawę.

Nie zaśmiecaj Ziemi.

Pomóż nam dbać o planetę.

Niech wszystko się zazieleni.

 

Ref. Bo Ziemia to nasz dom,

mieszkamy właśnie tu,

gdzie się roztacza w krąg

wiosenny zapach bzu.

 

  1. Nie zrywaj i łam gałązek.

Nie strasz zwierząt w lesie.

Przyroda ci wnet podziękuje.

Na listkach szczęście przyniesie.

 

Ref. Bo Ziemia to nasz dom…

 

 

„Maszeruje Wiosna”

 

  1. Tam daleko, gdzie wysoka sosna
    maszeruje drogą mała Wiosna.
    spódniczkę mini, sznurowane butki
    i  en warkoczyk krótki.Ref. Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło
    lecą i świergoczą głośno i wesoło.
    Maszeruje Wiosna w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi, zielenieje świat .

2.  Nosi Wiosna dżinsową kurteczkę,

na ramieniu małą torebeczkę.

Chętnie żuje gumę i robi balony,

a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje Wiosna…

3.  Wiosno, Wiosno nie zapomnij o nas,
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała, inną drogą poszła,
zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje Wiosna…

 

 

Wiersze:

 

„Ja i Ufo”

 

Nocką czarną, ciemną, głuchą
Na mój ogród spadło Ufo.
Pewnie zepsuł im się talerz,
Lub nie chcieli lecieć dalej.

I wylazły dwie pokraki,
Każdy inny, taki siaki.
Miały oczy jak szpareczki,
Ręce cienkie jak niteczki,
Nosy grube jak cebula,
Każdy futrem się otulał,
Włosy mieli krótko ścięte
I ogony jak diablęta.

Dziwili się w gęstym mroku,
że na ziemi taki spokój.

Ja przez okno ich widziałam
I zupełnie się nie bałam.

„Księżyc”

 

Srebrne pole,

srebrna droga.

Nad polami

wisi rogal.

 

Błyska rogal

nocną porą…

Wkoło czuwa

gwiazdek sporo.

 

Jasny dzień,

gdy ze snu wstanie,

zje rogalik

na śniadanie.