Tygryski

grupa 3-latków
 

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 10.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego , oraz zajęcia dodatkowe:

Zajęcia z logopedą (poniedziałek)

Nauka tańca (wtorek)

Rytmika (czwartek)

Przedszkole i Piłka (piątek)

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 14.30 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.45 – 15.00 Podwieczorek.

15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

 

Jadłospis

15.07.2024 - 19.07.2024

 

Poniedziałek

Śniadanie

Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7) paróweczki cielaczki, marmolada, sałatka owocowa, zupa mleczna płatki ryżowe(1,7) herbata mięta

obiad

zupa pomidorowa, kluski lane(1,3,7) ziemniaki, potrawka z kurczaka(1,7) mizeria z jogurtem(7),woda

podwieczorek

owoc

Wtorek

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)masło(7) gotowany kurczak, pasta rybna z łososiem i koperkiem oraz jajkiem(3,4,7) zupa mleczna otręby pszenne(1,7) mix warzyw, lemoniada

obiad

zupa jarzynowa(7) ziemniaki, gołąbki z siekaną kapustą w sosie pomidorowym(1,3,7) woda

podwieczorek

przysmak z bananów(7)

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) masło(7) schab wiśniowy, twarożek z miodem i orzechami(7,9) zupa mleczna kasza manna(1,7) mix pomidorów

obiad

zupa kapuśniak z koperkiem, makaron z truskawkami(1,3,7), woda

podwieczorek

banan

Czwartek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7) szynka złota, mleko z miodem(7) rzodkiewka, pomidor koktajlowy, szczypiorek

Obiad

Zupa barszcz czerwony, ziemniaki, kotlet mielony(1,3) marchew, por, jabłko(7) woda

 Podwieczorek

 Domowa babka piaskowa(1,3,7)

Piątek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7) schab biały, humus z dodatkiem warzyw, kawa inka(7)

Obiad

Zupa szpinakowa z jajkiem(3,7) pierogi z serem na słodko polane jogurtem(1,3,7), woda

Podwieczorek

Cebularz(1,3)

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na czerwiec w grupie 3-latków

Tematy kompleksowe:

  1. Dzień Dziecka.
  2. Mali podróżnicy.
  3. Letnie obserwacje.
  4. Jedziemy na wakacje.

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • rozwijanie sprawności dłoni oraz palców,
  • wykonywanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała,
  • rozwijanie sprawności motoryki małej,
  • rozwijanie zmysłu dotyku,
  • utrwalenie prawidłowego toru oddechowego

Obszar emocjonalny:

  • rozpoznawanie i nazywanie emocji,
  • przedstawienie emocji oraz uczuć za pomocą mimiki i gestów,
  • cierpliwe czekanie na swoją kolej,
  • panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami,
  • odczytywanie emocji przedstawionych za pomocą mimiki i gestów,
  • wczuwanie się w emocje innych,
  • nabywanie umiejętności godzenia się z porażką,
  • dostrzeganie piękna przyrody,
  • przejawianie życzliwości i troski w stosunku do zwierząt,

Obszar społeczny:

  • współdziałania w zabawie,
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
  • obdarzanie uwagą innych osób,
  • dbanie o pozytywną atmosferę w grupie,
  • posługiwanie się imieniem, nazwiskiem i adresem,
  • respektowanie obowiązujących zasad i reguł

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  • rozróżnianie i nazywanie wybranych figur geometrycznych,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się,
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów,
  • tworzenie prac plastycznych,
  • wskazywanie przedmiotów potrzebnych w czasie podróży,
  • poznawanie i nazywanie kontynentów,
  • dokonywanie pomiaru długości,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
  • wskazywanie podobieństw w wyglądzie i zachowaniu dzieci z różnych stron świata,
  • poznanie wybranych potraw z innych krajów,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych środków transportu,
  • tworzenie prac plastycznych z różnorodnych materiałów za pomocą różnych technik,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt mieszkających na łące,
  • rozwiązywanie zagadek,
  • słuchanie utworów literackich,

Nasze teksty

Wiersze:

„Zyzio Marzyciel”  Tomasz Plebański

Położył się Zyzio na ławce i marzy:

Ach! Gdybym był teraz na… przykład na plaży,

to leżałbym sobie na miękkim hamaku

i nikt by nie mówił: „No ucz się, dzieciaku!”

I ciągle bym wcinał mniam! mniam! ananasy

i wcale nie musiałbym sprzątać już klasy.

Lub sam bym polował na dzikie zwierzęta

i co jest zadane – nie musiał pamiętać.

Nie musiałbym wiedzieć, że ó się wymienia,

bo zostałbym wodzem jakiegoś plemienia.

Lub  też jako pirat bym siadał na kotwicy

I lody bym… „Zyzio!”… bym jadł… „Do tablicy!”

„Morskie muszelki”  Stefania Szuchowa

Ile wody! Ile piasku!

Mruży oczy Jaś od blasku.

Tu muszelka… Tam muszelka…

Będzie z tego radość wielka.

Ta muszelka jest różowa…

Inną niesie fala nowa.

Koło bosych nóżek rzuci

i do morza, szumiąc, wróci…

Piosenki

 

Żabki

Ref:   Rade ,rade, rad,

Kum, kum, kum

Rade, rade, rade,

Kum.

  1. W ogródku skaczą żabki,

klaszczą w zielone łapki.

I cieszą się, i cieszą się,

że pada deszcz.

Ref:      Rade, rade, rade….

  1. A podczas wielkiej burzy

wskakują do kałuży

i cieszą się, i cieszą się,

że pada deszcz.

I cieszą się, i cieszą się,

że pada deszcz.

Ref:      Rade, rade, rade…

  1. Zatańczcie, żabki, w kole,

pod dużym parasolem.

I cieszcie się, i cieszcie

że pada deszcz.

I cieszcie się, i cieszcie ,

że pada deszcz.

Ref:      Rade, rade, rade ….

„Dźwięk Afryki”

 

  1. Co to za melodia?

Kto tak głośno gra?

To nad rzeką, niedaleko,

słonie trąbią: tra, ta, ta!

Tra-ta-ta-ta-ta!

Tra-ta-ta-ta-ta!

  1. Co to za melodia?

Kto te dźwięki zna?

To nad rzeką, niedaleko,

małpa na bębenku gra.

Ram-tam-tam-tam-tam!

Ram-tam-tam-tam-tam!

„W lesie.”

 

  1. Szumi las zielony,

ptak wesoło śpiewa,

świerszczyk gra cichutko,

miś szeroko ziewa.

Ref:   Hop, hop, klaśnij raz!

Jaki piękny, zielony las!

Hop, hop, tupnij raz!

Jaki piękny las!

 

  1. Szumi las zielony,

zając myje uszy,

dzięcioł stuka w drzewo,

żaba pranie suszy.

Ref:   Hop, hop, klaśnij raz…