Tygryski

grupa 3-latków
 

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 10.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego , oraz zajęcia dodatkowe:

Zajęcia z logopedą (poniedziałek)

Nauka tańca (wtorek)

Rytmika (czwartek)

Przedszkole i Piłka (piątek)

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 14.30 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.45 – 15.00 Podwieczorek.

15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

 

Jadłospis

27.11.2023 - 01.12.2023
Poniedziałek

Śniadanie

Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7)ser żółty(7)pierś drobiowa, czekolada na mleku(7)papryka, herbata z cytryną

obiad

zupa z czerwonej soczewicy(1,9)ziemniaki, gołębie z siekaną kapustą w sosie pomidorowym(1,7), woda

podwieczorek

ciasto drożdżowe(1,3,7)

Wtorek

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)masło(7) jajecznica na maśle(3,7)szynka swojska, mix warzyw, zupa mleczna ryż na mleku(1,7)herbata owocowa

obiad

zupa z fasoli szparagowej(1,7)kluski leniwe z serem polane bułką(1,3,7)surówka z kapusty czerwonej, woda

podwieczorek

owoc

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) masło(7) twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem(7)polędwica sopocka, sałatka jarzynowa(3,7)zupa mleczna kasza jaglana(1,7)woda z cytryną

obiad

zupa jarzynowa(7)kasza bul gur(1)sos słodko kwaśny z piersią z kurczaka i kapustą pekińską(1,9), woda

podwieczorek

jogurt(7)

Czwartek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)pasta z groszku zielonego z cebulą i szpinakiem(1)kiełbasa żywiecka, zupa mleczna kasza manna(1,7)ogórek kiszony, herbata z miętą

Obiad

Zupa rosół z makaronem(1,3)ryba smażona w mące kukurydzianej(1,4)kapusta pekińska z rzodkiewką i majonezem(7), woda

 Podwieczorek

 galaretka

Piątek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)pasztet z cukinii, ogórek, mleko(7) mix warzyw, herbata biała

Obiad

Zupa koperkowa(7)makaron z serem(1,3,7), woda

Podwieczorek

owoc

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na Listopad w grupie 3-latków

Tematy kompleksowe:

  1. Bezpieczny przedszkolak
  2. Nasz kraj – Polska
  3. Listopadowy deszcz
  4. Poznajemy swoje emocje

Cele ogólne:

  • uczestniczenie we wspólnych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu,
  • czerpanie radości z zabaw ruchowych,
  • kształtowanie cierpliwości podczas czekania na swoją kolej,
  • uwrażliwianie na potrzeby innych,
  • przeżywanie i wyrażanie własnych emocji, dzielenie się nimi z innymi,
  • wdrażanie do podejmowania współpracy z innymi, dążenie do wspólnego celu,
  • podejmowanie prób zabawy w parach oraz małych grupach,
  • kształtowanie poczucia przynależności do grupy,
  • uczestniczenie we wspólnych zajęciach, aktywnościach- integracja z grupą rówieśniczą,
  • nazywanie swojego miejsca zamieszkania,
  • uważne słuchanie wierszy, opowiadań,
  • analizowanie dźwięków i obrazów, uczestniczenie w rozmowach na ich temat,
  • poznanie wybranych zasad bezpieczeństwa na drodze,
  • dbanie o estetyczne wykonywanie prac plastycznych,
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
  • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na ich kształt,
  • wykonywanie czynności doskonalących małą motorykę, kształtowanie czynności związanych z przygotowaniem do nauki pisania,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami, wykonywanie różnych form ruchu,
  • doskonalenie przynależności do kraju rodzinnego,
  • przestrzeganie zasad zabaw i gier,
  • odczuwanie przynależności do grupy rówieśniczej,
  • recytowanie krótkiego fragmentu tekstu z pamięci,
  • dostrzeganie i kontynuowanie układów rytmicznych,
  • granie prostych rytmów na instrumentach perkusyjnych,
  • wykonywanie prac plastycznych w zespole i samodzielnie,
  • udział w zabawach logopedycznych i artykulacyjnych,

Nasze teksty

Wiersze

„Wóz policyjny”

Wóz policyjny po szosie pędzi,
Aspirant Tomek wesoły jeździ,
Bo właśnie pomógł: odnalazł Hanię,
Co się zgubiła przed sklepem mamie.

A tu telefon! Oj, co się dzieje?
 Na Jaśminowiej pięć są złodzieje!
Dzwoni sąsiadka babci Danusi –
Wóz policyjny jechać tam musi.

Na autostradzie straszny wypadek –
Na pomoc czeka kierowca Radek.
 Pędzi wóz znowu i gna co sił.
I zdążył w porę! Znów pierwszy był!
Więc wszyscy lubią Tomka i wóz
Co tyle razy pomoc już niósł.
I na ulicy ich pozdrawiają,
Wesoło do nich ręką machają

„Katechizm polskiego dziecka”

– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.

PIOSENKI

„Wycieczka samochodowa”

  1. Kiedy słonko jasno świeci
    karoseria w słońcu lśni,
    na wycieczkę samochodem
    pojedziemy ja i ty.

Ref.: Wiatr nam gra: sza, sza, sza,
silnik śpiewa: brum, brum, bra.
Wycieraczki: szu, szu, szu,
klakson trąbi: tru, tu, tu.

  1. By bezpiecznie podróżować
    wszystkie znaki muszę znać.
    Na zielonym świetle jadę,
    na czerwonym muszę stać.

    : Wiatr nam gra: sza, sza, sza,
    silnik śpiewa: brum, brum, bra.
    Wycieraczki: szu, szu, szu,
    klakson trąbi: tru, tu, tu