Tygryski

grupa 3-latków
 

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 10.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego , oraz zajęcia dodatkowe:

Poniedziałek – język angielski;

Wtorek – rytmika;

Środa – język angielski;

Piątek – tańce;

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 14.00 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.10– 14:30 Podwieczorek.

14.30 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 17.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.

Jadłospis

21.10.2024 -25.10.2024

 

Poniedziałek

21.10.2024 poniedziałek

Śniadanie

Chleb razowy(1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1)masło(7) schab biały, miód ,zupa mleczna granola  porzeczkowa (1,7) ,mix warzyw

obiad

zupa rosół (1,3) klops w sosie śmietanowo-musztardowym  (1) ziemniaki, kapusta w zalewie, woda

podwieczorek

banan

 

Wtorek

22.10.2024 wtorek

 

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)masło(7) zupa mleczna kasza  kus kus  (1,7) polędwica sopocka ,pasta jajeczna z serem żółtym i szczypiorem(3,7) pomidor, lemoniada  cytrynowa

obiad

zupa wielowarzywna(7) ,makaron z truskawkami (1,3,7), woda

podwieczorek

baton zbożowy

Środa

23.10.2024 środa

 

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1)masło(7)  twarożek z orzechami (7,9), pasta mięsna z warzywami , ogórek kiszony, zupa mleczna płatki ryżowe (1,7), herbata owocowa

obiad

zupa fasolowa(7) kasza bur gul(1) mięso w  sosie BBQ ,marchew gotowana(1,7) . woda

podwieczorek

gruszka

 

Czwartek

24.10.2024 czwartek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7) pasta rybna z jajkiem , awokado i koprem (3,4,7)szynka z liściem ,papryka , mleko (7) , herbata miętowa

Obiad

Zupa krupnik (1) racuchy drożdżowe(1,3,7), woda

 Podwieczorek

placek drożdżowy

 

Piątek

25.10.2024 piątek

 

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1)masło(7) ser żółty(7) powidła śliwkowe, kawa inka , mix warzyw ,herbata  z cytryną

Obiad

Zupa  porowa z makaronem(1,3,7)kotlet z ziemniaków w sosie serowo-koperkowym(1,3), buraki, woda

Podwieczorek

jabłko

 

 

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na październik w grupie 3-latków

 

Tematy kompleksowe:

  1. Kolory Pani Jesieni
  2. W jesiennym ogrodzie
  3. Apetyt na zdrowie
  4. Jesienna muzyka
  5. Idzie jesień z deszczem

 

Cele ogólne:

– rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych

– rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych

– wdrażanie do właściwej reakcji na bodźce zewnętrzne, związane ze zmianą otoczenia

– kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy

– kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach

– określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię”

– wdrażanie do akceptowanie upodobań innych osób

– wykazywanie zainteresowania wytworami pracy swojej i innych, rozumienie, że nie wolno jej niszczyć

– kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu

– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania

– rozwijanie percepcji wzrokowej

– kształtowanie umiejętności porównywania i łączenia przedmiotów

– kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie trzech

– rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych-

– wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących zachowanie prawidłowej postawy ciała

– kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej

– wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający prawidłowe

funkcjonowanie w grupie

– dostrzeganie piękna przyrody i jego wartości

– wdrażanie do respektowania zasad bezpieczeństwa

– kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy

– kształtowanie umiejętności dokonywania prostych wyborów dotyczących codziennych sytuacji i informowania o nich

– rozwijanie umiejętności rozmowy na bliskie dzieciom tematy

– usprawnianie aparatu artykulacyjnego

Nasze teksty

Wiersze

“Kieszeń”

Na późną jesień

najlepsza jest

duża kieszeń.

Taka prawie bez dna

Żeby do niej wrzucać,

co tylko się da:

żołędzie

i kasztany,

i pomysł zwariowany.

I żeby w tej kieszeni,

wiesz,

na zimę mógł usnąć jeż.

Danuta Gellnerowa

 

“Listki”

Jeden listek złoty

z lipy spadł

zląkł się i przy płocie

w krzaku siadł

Drugi liść czerwony

zleciał z buka

i poszedł z wietrzykiem

ścieżki szukać.

Trzeci liść różowy

sfrunął z klonu.

Jaś go dla siostrzyczki

wziął do domu.

Maria Czerkawska

 

“Gimnastyka”

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa.

Bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie da rady!

To dla zdrowia i urody

niezawodne są metody.

  1. Koczanowska

 

Piosenki

“Taniec z listkiem”

  1. Kolorowy listek mam,

tańczę z listkiem sam na sam.

Tum-pa-lam, tum-pa-lam,

tańczę z listkiem sam na sam.

  1. On wiruje, a z nim ja,

cudna jest zabawa ta.

Tra-lala, tra-lala,

cudna jest zabawa ta.

  1. Nagle listek w górę, hop!

Jaki piękny jego lot.

Hop, hop, hop! Hop, hop, hop!

Jaki piękny jego lot.

  1. Listek upadł, leży tu

i układa się do snu.

Lili-lu, lili-lu,

i układa się do snu.

 

“Dwa kasztany”

  1. Dwa kasztany w rękach mam,

kasztanami sobie gram:

ram, pam, pam, ram, pam, pam,

kasztanami sobie gram.

  1. Wisi ich na drzewie w bród,

wleźć na drzewo – wielki trud!

Tu-tu-tud, tu-tu-tud,

wleźć na drzewo – wielki trud!

  1. Zlecą same – pac, pac, pac

i zasypią cały plac.

Pa-pa-pac, pa-pa-pac

i zasypią cały plac.