Tygryski

grupa 3-latków
 

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 10.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego , oraz zajęcia dodatkowe:

Zajęcia z logopedą (poniedziałek)

Nauka tańca (wtorek)

Rytmika (czwartek)

Przedszkole i Piłka (piątek)

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 14.30 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.45 – 15.00 Podwieczorek.

15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

 

Jadłospis

22.07.2024 - 26.07.2024

 

Poniedziałek

Śniadanie

Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7)zupa mleczna makaron(1,3,7)Ser żółty(7)kiełbasa szynkowa, mix warzyw, papryka, pomidor, ogórek zielony, kiełki, herbata owocowa

obiad

zupa krupnik(1)ziemniaki, udko pieczone, kapusta pekińska z dodatkiem kopru, marchewki, ogórka oraz majonezu(7),woda

podwieczorek

nektarynka

Wtorek

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)masło(7)jajko na twardo z sosem tatarskim na bazie ogórka kiszonego i kopru(3,7)szynka Pyzdry, pomidor, zupa mleczna kasza kukurydziana(1,7)herbata miętowa

obiad

zupa rosół z makaronem(1,3)ziemniaki, ryba smażona w mące kukurydzianej(1,3)mizeria z jogurtem(7), woda

podwieczorek

chałka z masłem

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) masło(7)kiełbaski frankfurterki, pasta mięsno warzywna, kawa zbożowa(7)sałatka owocowa, herbata czarna z cytryną

obiad

zupa barszcz biały z kiełbasą i jajkiem(3,7)makaron z serem(1,3,7), woda

podwieczorek

jabłko

Czwartek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)zupa mleczna płatki owsiane z żurawiną(1,7)polędwica sopocka, powidła śliwkowe, papryka, lemoniada z cytryną  

Obiad

Zupa kalafiorowa(7)kluski leniwe z serem(1,3,7)okraszone bułką tarta i masłem(1,7)sałata lodowa z sosem vinegret, woda

 Podwieczorek

baton zbożowy

Piątek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)pasta jajeczna z serem żółtym i szczypiorkiem(3,7)szynka śnieżna, kakao(7)mix warzyw, ogórek zielony, pomidor, rzodkiewka, kiełki, herbata czarna

Obiad

Zupa wielowarzywna(7)pieczeń rzymska w sosie własnym(1,3,7)pomidor ze szczypiorkiem polany oliwą, woda

Podwieczorek

arbuz

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na czerwiec w grupie 3-latków

Tematy kompleksowe:

  1. Dzień Dziecka.
  2. Mali podróżnicy.
  3. Letnie obserwacje.
  4. Jedziemy na wakacje.

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • rozwijanie sprawności dłoni oraz palców,
  • wykonywanie ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała,
  • rozwijanie sprawności motoryki małej,
  • rozwijanie zmysłu dotyku,
  • utrwalenie prawidłowego toru oddechowego

Obszar emocjonalny:

  • rozpoznawanie i nazywanie emocji,
  • przedstawienie emocji oraz uczuć za pomocą mimiki i gestów,
  • cierpliwe czekanie na swoją kolej,
  • panowanie nad nieprzyjemnymi emocjami,
  • odczytywanie emocji przedstawionych za pomocą mimiki i gestów,
  • wczuwanie się w emocje innych,
  • nabywanie umiejętności godzenia się z porażką,
  • dostrzeganie piękna przyrody,
  • przejawianie życzliwości i troski w stosunku do zwierząt,

Obszar społeczny:

  • współdziałania w zabawie,
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
  • obdarzanie uwagą innych osób,
  • dbanie o pozytywną atmosferę w grupie,
  • posługiwanie się imieniem, nazwiskiem i adresem,
  • respektowanie obowiązujących zasad i reguł

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie kompetencji matematycznych,
  • rozróżnianie i nazywanie wybranych figur geometrycznych,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się,
  • dostrzeganie i kontynuowanie rytmów,
  • tworzenie prac plastycznych,
  • wskazywanie przedmiotów potrzebnych w czasie podróży,
  • poznawanie i nazywanie kontynentów,
  • dokonywanie pomiaru długości,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
  • wskazywanie podobieństw w wyglądzie i zachowaniu dzieci z różnych stron świata,
  • poznanie wybranych potraw z innych krajów,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych środków transportu,
  • tworzenie prac plastycznych z różnorodnych materiałów za pomocą różnych technik,
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt mieszkających na łące,
  • rozwiązywanie zagadek,
  • słuchanie utworów literackich,

Nasze teksty

Wiersze:

„Zyzio Marzyciel”  Tomasz Plebański

Położył się Zyzio na ławce i marzy:

Ach! Gdybym był teraz na… przykład na plaży,

to leżałbym sobie na miękkim hamaku

i nikt by nie mówił: „No ucz się, dzieciaku!”

I ciągle bym wcinał mniam! mniam! ananasy

i wcale nie musiałbym sprzątać już klasy.

Lub sam bym polował na dzikie zwierzęta

i co jest zadane – nie musiał pamiętać.

Nie musiałbym wiedzieć, że ó się wymienia,

bo zostałbym wodzem jakiegoś plemienia.

Lub  też jako pirat bym siadał na kotwicy

I lody bym… „Zyzio!”… bym jadł… „Do tablicy!”

„Morskie muszelki”  Stefania Szuchowa

Ile wody! Ile piasku!

Mruży oczy Jaś od blasku.

Tu muszelka… Tam muszelka…

Będzie z tego radość wielka.

Ta muszelka jest różowa…

Inną niesie fala nowa.

Koło bosych nóżek rzuci

i do morza, szumiąc, wróci…

Piosenki

 

Żabki

Ref:   Rade ,rade, rad,

Kum, kum, kum

Rade, rade, rade,

Kum.

  1. W ogródku skaczą żabki,

klaszczą w zielone łapki.

I cieszą się, i cieszą się,

że pada deszcz.

Ref:      Rade, rade, rade….

  1. A podczas wielkiej burzy

wskakują do kałuży

i cieszą się, i cieszą się,

że pada deszcz.

I cieszą się, i cieszą się,

że pada deszcz.

Ref:      Rade, rade, rade…

  1. Zatańczcie, żabki, w kole,

pod dużym parasolem.

I cieszcie się, i cieszcie

że pada deszcz.

I cieszcie się, i cieszcie ,

że pada deszcz.

Ref:      Rade, rade, rade ….

„Dźwięk Afryki”

 

  1. Co to za melodia?

Kto tak głośno gra?

To nad rzeką, niedaleko,

słonie trąbią: tra, ta, ta!

Tra-ta-ta-ta-ta!

Tra-ta-ta-ta-ta!

  1. Co to za melodia?

Kto te dźwięki zna?

To nad rzeką, niedaleko,

małpa na bębenku gra.

Ram-tam-tam-tam-tam!

Ram-tam-tam-tam-tam!

„W lesie.”

 

  1. Szumi las zielony,

ptak wesoło śpiewa,

świerszczyk gra cichutko,

miś szeroko ziewa.

Ref:   Hop, hop, klaśnij raz!

Jaki piękny, zielony las!

Hop, hop, tupnij raz!

Jaki piękny las!

 

  1. Szumi las zielony,

zając myje uszy,

dzięcioł stuka w drzewo,

żaba pranie suszy.

Ref:   Hop, hop, klaśnij raz…