Tygryski
grupa 3-latków
Praca zdalna – 27-30.04
Praca zdalna – 20-24.04
Praca zdalna – 14-17.04
Praca zdalna – 06-10.04
Praca zdalna – 30.03-03.04
Praca zdalna
Czy to wiosna?
Zabawa dydaktyczna
Film edukacyjny
Piosenki, linki
Karta pracy
Wiosenne kwiaty
Papierowy kwiatek
Eksperyment z wodą
Praca plastyczna
Bocian

Plan dnia
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli
6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.
8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
9.15 – 10.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego , oraz zajęcia dodatkowe:
Zajęcia z logopedą (poniedziałek)
Nauka tańca (wtorek)
Rytmika (czwartek)
Przedszkole i Piłka (piątek)
10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,
11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.
11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.
12.30 – 14.30 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.
14.45 – 15.00 Podwieczorek.
15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.
15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

Jadłospis
18.01.2021 - 22.01.2021
Poniedziałek
Śniadanie
chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)bagietka(1) masło(7) pasta rybna z twarożkiem papryką i szczypiorkiem(4,7) zupa mleczna płatki jęczmienne(1,7) herbata cytrynowa
obiad
zupa ogórkowa(7) makaron z musem truskawkowym(1,7) woda
podwieczorek
cebularz
Wtorek
Śniadanie
Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7) pasta warzywna z fasoli, marchewki, cebuli, bakłażana, kakao(7)
obiad
zupa pomidorowa z lanymi kluskami(1,3,7) ziemniaki, mielony(1,3,7) kapusta pekińska z papryką, kukurydzą i sosem koperkowym, woda
podwieczorek
ciasto brzoskwiniowo jabłkowe(1,3,7) wyrób własny
Środa
Śniadanie
bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1) masło(7) polędwica, pomidor, zupa mleczna kasza manna(1,7) herbata owocowa
obiad
zupa jarzynowa z kaszą jaglaną(1,7) ziemniaki, medaliony z serem żółtym(1,3,7)
podwieczorek
serek homogenizowany(7)
Czwartek
śniadanie
chleb razowy(1) chleb mazowiecki(1) bagietka(1) masło(7) szynka, ogórek kiszony, kawa inka(7)
obiad
zupa barszcz biały z jajkiem(3,7) kluski śląskie(1,3)
podwieczorek
banan
Piątek
śniadanie
chleb razowy(1) bagietka(1)chleb mazowiecki(1) masło(7) ser żółty(7) mus owocowy z brzoskwinią, gruszką i jabłkiem, zupa mleczna makaron(1,3,7) herbata owocowa
obiad
zupa koperkowa(7) ryż z warzywami z sosem sojowym(1,6) ryba smażona
podwieczorek
budyń waniliowy z cynamonem i suszonymi owocami(7)
Numery alergenów występujących w posiłkach:
- Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
- Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
- Soja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mleko i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
- Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Dwutlenek siarki.
- Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).
Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.
Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej na miesiąc styczenń dla 4 – latków
Cele ogólne
Obszar fizyczny:
– wdrażanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
– wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
– rozwijanie sprawności manualnej
– rozwijanie umiejętności samoobsługowych
– kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała
Obszar emocjonalny:
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
– rozwijanie umiejętności odczuwania radości ze wspólnej zabawy
– rozwijanie umiejętności radzenia sobie z porażką
– kształtowanie umiejętności pokonywania trudności
– kształtowanie umiejętności podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody
Obszar społeczny:
– budowanie pozytywnych relacji w grupie
– rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów/koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
– kształtowanie umiejętności bezpiecznego i właściwego zachowania się podczas zabaw
– rozwijanie umiejętności tworzenia zasad zabawy w grupie
– kształtowanie postaw prospołecznych
– wdrażanie do okazywania szacunku i miłości babci i dziadkowi
– kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
Obszar poznawczy:
– wdrażanie do uważnego słuchania
– rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
– rozbudzanie ciekawości oraz aktywności poznawczej
– rozwijanie mowy i myślenia
– rozwijanie percepcji wzrokowej
– rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
– rozwijanie umiejętności matematycznych (przeliczanie, kategoryzowanie)
– kształtowanie umiejętności orientacji w schemacie swojego ciała
– rozwijanie umiejętności tanecznych i wokalnych
– kształtowanie myślenia matematycznego
– rozwijanie zainteresowania światem przyrody
– rozwijanie umiejętności logicznego myślenia
Wiersze:
“Kto to?” – Hanna Ożogowska
“Rozmowa” – Grażyna Koba
“Zima” – Małgorzata Strzałkowska
Piosenki:
“Zima zła” – Grażyna Kilbach
“Zima czarodziejka” – Renata Szczypior
“Bałwanek” – Barbara Tartanus
“Dobrze dziadków mieć” – Grażyna Orlińska

Nasze teksty
- Wiersze:“Dom” – Zofia Beszczyńska“Rodzina” – Krzysztof Sąsiadek
Piosenki:
“Rodzinny portrecik” – Grażyna Kilbach
“Mikołaj” – Elżbieta Jancewicz
“Pomogę mamusi” – Hanna Ożogowska