Tygryski

grupa 3-latków
 

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 10.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego , oraz zajęcia dodatkowe:

Poniedziałek – język angielski;

Wtorek – rytmika;

Środa – język angielski;

Piątek – tańce;

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 14.00 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.10– 14:30 Podwieczorek.

14.30 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 17.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.

Jadłospis

07.07.2025 - 11.07.2025

 

Poniedziałek

ŚNIADANIE:

PŁATKI RYŻOWE Z MLEKIEM, PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7); MASŁO 82%, POWIDŁA ŚLIWKOWE,  HERBATA CZARNA Z CYTRYNĄ;

OBIAD:

ZUPA ZIEMNIACZANA NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM Z CEBULKĄ SMAŻONĄ I NATKĄ PIETRUSZKI (9), SOS MIĘSNO - WARZYWNY   (1,3,7,9), KASZA GRYCZANA, KOMPOT OWOCOWY;

PODWIECZOREK:

JOGURT;

Wtorek

ŚNIADANIE:

PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7); MASŁO 82% (7),  SZYNKA, OGÓREK ŚWIEŻY, KAKAO (7);

OBIAD:

ZUPA Z SOCZEWICĄ NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (9), KOTLET POŻARSKI Z MIĘSA INDYCZEGO  (1,3,7,9) , ZIEMNIAKI MŁODE Z KOPERKIEM, SAŁATKA Z POMIDORÓW ZE SZCZYPIORKIEM; KOMPOT OWOCOWY;

PODWIECZOREK:

ARBUZ;

Środa

ŚNIADANIE:

SEREK WANILIOWY (7), PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7), PASTA MIĘSNO - WARZYWNA (3,7,9), HERBATA Z CYTRYNĄ;

OBIAD:

ZUPA GULASZOWA NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM Z PAPRYKĄ ŚWIEŻĄ (7,9), MAKARON Z TRUSKAWKAMI I ŚMIETANĄ (1,3,7), KOMPOT OWOCOWY;

PODWIECZOREK:

CEBULARZ;

Czwartek

ŚNIADANIE:

KLUSKI LANE NA MLEKU (1,3,7), PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7); MASŁO 82% (7), SER ŻÓŁTY, POMIDOR, HERBATA MIĘTOWA;

OBIAD:

KRUPNIK NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM Z RYŻEM (9), BIGOS Z MŁODEJ KAPUSTY Z KOPERKIEM (1,3,7,9), ZIEMNIAKI MŁODE, KOMPOT OWOCOWY;

PODWIECZOREK:

KISIEL CYTRYNOWY;

 

Piątek

ŚNIADANIE:

PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7); MASŁO 82% (7), PASTA RYBNA Z WARZYWAMI (3,4,10), KAWA INKA (1,7);

OBIAD:

ZUPA KALAFIOROWA NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM Z MAKARONEM (1,3,7), KOTLET JAJECZNY (1,3,7,9), ZIEMNIAKI MŁODE Z KOPERKIEM, SAŁATA Z RZODKIEWKĄ I JOGURTEM (7), KOMPOT OWOCOWY;

PODWIECZOREK:

JABŁKO;

 

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc czerwiec w grupie 3-latków

Tematy kompleksowe:

  1. Sport to zdrowie
  2. Czym pachnie lato?
  3. W wiejskiej zagrodzie
  4. Planujemy letnie podróże

Cele ogólne:

Obszar fizyczny

  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • rozwijanie motoryki małej;
  • kształtowanie właściwego chwytu kredki;
  • doskonalenie umiejętności komunikowania potrzeb fizjologicznych;
  • wspomaganie w rozwijaniu umiejętności samoobsługowych;
  • rozwijanie świadomości własnego ciała;
  • wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach zorganizowanych w ogrodzie przedszkolnym;
  • usprawnianie aparatu mowy;

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacjach porażki lub zwycięstwa;
  • wdrażanie do rozumienia emocji swoich oraz innych dzieci;
  • odkrywanie piękna i złożoności środowiska przyrodniczego;
  • kształtowanie postawy badawczej wobec świata;

Obszar społeczny

  • wdrażanie do porozumiewania się za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych;
  • uświadomienie dzieciom znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia każdego człowieka;
  • kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych;
  • wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych;

Obszar poznawczy

  • kształtowanie umiejętności uważnego słuchania nauczyciela;
  • wdrażanie do wypowiadania się na konkretny temat;
  • wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa o nazwy sportów letnich
  • kształtowanie umiejętności skupiania uwagi;
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie;
  • kształtowanie umiejętności przedstawiania informacji za pomocą gestu, mimiki, ruchu;
  • zapoznanie ze zwierzętami i roślinami żyjącymi na łące;
  • poznanie nazw kilku owoców;
  • zachęcanie do zdrowego odżywiania się, do spożywania różnorodnych owoców;
  • wyzwalanie wszechstronnej aktywności dzieci;
  • kształcenie umiejętności odróżniania i nazywania różnych środków lokomocji;
  • rozwijanie twórczego myślenia;
  • rozwijanie poczucie rytmu i umiejętności wokalnych;
  • uświadamianie zagrożeń, wynikających z nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnych podróży;

 

Nasze teksty

Piosenki:

  1. Biedronka czarne kropki ma,

malutkie nóżki, skrzydła dwa.

Ref.: Aha! Aha! Biedronkę każde dziecko zna!

Aha! Aha! Biedronkę każdy zna!

  1. Na łące wszystkie muszki zna

i z wiatrem w berka często gra.

Ref.: Aha! Aha! Biedronkę każde dziecko zna!…

  1. Podziwia z góry cały świat,

zielony listek, żółty kwiat.

Ref.: Aha! Aha! Biedronkę każde dziecko zna!…

Wiersz

„Na zdrowie”  Barbara Lewandowska

Doktor Rybka niech nam powie,

jak należy dbać o zdrowie!

Kto chce

prosty być

jak trzcina,

gimnastyką

dzień zaczyna!

Całe ciało myje co dzień

pod prysznicem, w czystej wodzie!

Wie, że zęby białe, czyste

lubią szczotkę i dentystę!

Pije mleko. Wie, że zdrowo

chrupać marchew na surowo!

Kiedy kicha, czysta chustka

dobrze mu zasłoni usta!

Chcesz, to zobacz

na obrazku,

jak jeść jabłka

bez zarazków!

Rób tak samo, bo chcesz chyba

tak zdrowy być jak ryba!