Kangurki

grupa 3 i 4-latków

Praca zdalna – 20-24.04

Praca zdalna – 30.03-03.04

Praca zdalna

Temat tygodnia

Praca zdalna

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

​6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 9.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego, oraz zajęcia dodatkowe:
Zajęcia z logopedą (poniedziałek)
Nauka tańca (wtorek)
Rytmika (czwartek)
Przedszkole i Piłka (piątek)

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 14.30 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.45 – 15.00 Podwieczorek.

15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

Jadłospis

18.01.2021 - 22.01.2021
Poniedziałek

Śniadanie

chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)bagietka(1) masło(7) pasta rybna z twarożkiem papryką i szczypiorkiem(4,7) zupa mleczna płatki jęczmienne(1,7) herbata cytrynowa

obiad

zupa ogórkowa(7) makaron z musem truskawkowym(1,7) woda

podwieczorek

cebularz

Wtorek

Śniadanie

Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7) pasta warzywna z fasoli, marchewki, cebuli, bakłażana, kakao(7)

obiad

zupa pomidorowa z lanymi kluskami(1,3,7) ziemniaki, mielony(1,3,7) kapusta pekińska z papryką, kukurydzą i sosem koperkowym, woda

podwieczorek

ciasto brzoskwiniowo jabłkowe(1,3,7) wyrób własny

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1) masło(7) polędwica, pomidor, zupa mleczna kasza manna(1,7) herbata owocowa

obiad

zupa jarzynowa z kaszą jaglaną(1,7) ziemniaki, medaliony z serem żółtym(1,3,7)

podwieczorek

serek homogenizowany(7)

Czwartek

śniadanie

chleb razowy(1) chleb mazowiecki(1) bagietka(1) masło(7) szynka, ogórek kiszony, kawa inka(7)

obiad                                                                            

zupa barszcz biały z jajkiem(3,7) kluski śląskie(1,3)

podwieczorek

banan

Piątek

śniadanie

chleb razowy(1) bagietka(1)chleb mazowiecki(1) masło(7) ser żółty(7) mus owocowy z brzoskwinią, gruszką i jabłkiem, zupa mleczna makaron(1,3,7) herbata owocowa

obiad

zupa koperkowa(7) ryż z warzywami z sosem sojowym(1,6) ryba smażona

podwieczorek

budyń waniliowy z cynamonem i suszonymi owocami(7)

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC STYCZEŃ W GRUPIE KANGURKI

 

Tematy kompleksowe

1. Jak mija czas?
2. Sporty zimowe dla każdego.
3. Zimowe zabawy z babcią i dziadkiem.
4. Zimowe obserwacje i eksperymenty

 

Cele ogólne:

– aktywne uczestnictwo w zabawach muzyczno-ruchowych i w tańcach,
– wdrażanie do wyrażania emocji za pomocą ruchu (śpiew, taniec, improwizacje),
– rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej.
– doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i
dorosłych w różnych sytuacjach (zaproszenie do tańca i zabawy),
– budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach,
– poznanie obrazu graficznego głoski „B”, „C”, „N”, „P” – litery „B”, „C”, „N”, „P”,
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter,
– wdrażanie od czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter,
– budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie pojęć dzień, tydzień, miesiąc, rok),
– Wdrażanie do posługiwania się nazwami dni tygodnia i miesięcy,
– poznanie obrazu graficznego liczby „9”, „0”,
– doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 9
– przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów,
– kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo,
– rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,
– wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie
organizmu),
– rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – porządkowanie historyjki obrazkowej według
kolejności zdarzeń (poprawne stosowanie zwrotów i wyrażeń dotyczących czasu: wcześniej,
najpierw, potem, później, następnie, po tym, przedtem),
– dawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania),
– zachęcenie do opieki nad ptakami w zimowych warunkach poprzez wskazanie konkretnych
działań

Nasze teksty

Wiersze:


Wiosna
Wiosna stroi ziemię, drzewa
i słowikom każe śpiewać.
Na rowerze wciąż szaleje,
a wiatr wieje, wieje, wieje…

Lato
Latem świerszcze w trawach grają,
czas wakacji ogłaszają.
Kąpią się w jeziorach dzieci,
a słoneczko świeci, świeci.
Jesień
Jesień liście gubi w lesie,
pełne kosze grzybów niesie,
kałużami ciągle chlapie,
a deszcz kapie, kapie, kapie.
Zima
Zimą biało jest dookoła,
tata nas na sanki woła,
mama czapki ciepłe wkłada,
a śnieg pada, pada, pada.
Eliza Piotrowska
Styczeń
Z przyprószoną śniegiem głową
przyszedł styczeń raźnym krokiem
na zabawę sylwestrową,
by się spotkać z Nowym Rokiem.
Dookoła zamieć sroga,
mróz w objęciach ziemię trzyma,
a po polach i po drogach
pędzi w saniach pani zima.
W białej sukni, w białym szalu,
śniegiem sypie, wiatrem mrozi,
tańczą sanie jak na balu –
nikt jak ona nie powozi.
Kulig mknie szalonym biegiem,
trwa zimowych zabaw pora;
ziemia cicho śpi pod śniegiem
i pod lodem śnią jeziora.
Marcin Brykczyński
Sen nocy zimowej
Zima w najlepsze hula po świecie,
za oknem wieją śnieżne zamiecie,

a ja uśmiecham się kolorowo,
śniąc sobie letnie to i owo…
Śni mi się słońce,
błękitna woda,
trawa na łące,
kwiaty w ogrodach,
powój i dzwonki,
niebo i chmurki,
żuczki, biedronki
i inne bzdurki…
Zima w najlepsze hula po świecie,
za oknem wieją śnieżne zamiecie,
ja uśmiecham się kolorowo,
śniąc sobie letnie to i owo…
Małgorzata Strzałkowska

Piosenka:
„Dziadek i babcia tańczą walczyka”
1. Dziadek i babcia
tańczą walczyka,
babcia w deszczowych
tańczy kolczykach.
Dziadek wiruje
z babcią w ramionach,
Ziemia się kręci jak nakręcona.
Ref. A deszczyk, a deszczyk
kapie, kap, kap!
A dziadek, a dziadek
dał babci kwiat!
A deszczyk, a deszczyk
dzwoni, dzyń, dzyń!
A ty, walczyku, z deszczem płyń!
2. Dziadek się zgrabnie
wspina na palce,
babcia w deszczowej
tańczy woalce.
Dziadek z kalosza

wodę wylewa,
a w babci kapciach
szumi ulewa!
Ref. A deszczyk, a deszczyk…
3. Dziadek i babcia
tańczą walczyka,
Babcia w deszczowych
tańczy kolczykach.
Tańczą i tańczą
w kółko to samo
i nie wiadomo,
kiedy przestaną!
Ref. A deszczyk, a deszczyk…