Kangurki
grupa 2,5 i 3-latków
Plan dnia
6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.
8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
9.15 – 9.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego, oraz zajęcia dodatkowe:
Zajęcia z logopedą (poniedziałek)
Nauka tańca (wtorek)
Rytmika (czwartek)
Przedszkole i Piłka (piątek)
10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,
11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.
11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.
12.30 – 14.30 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.
14.45 – 15.00 Podwieczorek.
15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.
15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

Jadłospis
27.11.2023 - 01.12.2023
Poniedziałek
Śniadanie
Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7)ser żółty(7)pierś drobiowa, czekolada na mleku(7)papryka, herbata z cytryną
obiad
zupa z czerwonej soczewicy(1,9)ziemniaki, gołębie z siekaną kapustą w sosie pomidorowym(1,7), woda
podwieczorek
ciasto drożdżowe(1,3,7)
Wtorek
Śniadanie
bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)masło(7) jajecznica na maśle(3,7)szynka swojska, mix warzyw, zupa mleczna ryż na mleku(1,7)herbata owocowa
obiad
zupa z fasoli szparagowej(1,7)kluski leniwe z serem polane bułką(1,3,7)surówka z kapusty czerwonej, woda
podwieczorek
owoc
Środa
Śniadanie
bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) masło(7) twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem(7)polędwica sopocka, sałatka jarzynowa(3,7)zupa mleczna kasza jaglana(1,7)woda z cytryną
obiad
zupa jarzynowa(7)kasza bul gur(1)sos słodko kwaśny z piersią z kurczaka i kapustą pekińską(1,9), woda
podwieczorek
jogurt(7)
Czwartek
Śniadanie
Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)pasta z groszku zielonego z cebulą i szpinakiem(1)kiełbasa żywiecka, zupa mleczna kasza manna(1,7)ogórek kiszony, herbata z miętą
Obiad
Zupa rosół z makaronem(1,3)ryba smażona w mące kukurydzianej(1,4)kapusta pekińska z rzodkiewką i majonezem(7), woda
Podwieczorek
galaretka
Piątek
Śniadanie
Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)pasztet z cukinii, ogórek, mleko(7) mix warzyw, herbata biała
Obiad
Zupa koperkowa(7)makaron z serem(1,3,7), woda
Podwieczorek
owoc
- Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
- Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
- Soja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mleko i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
- Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Dwutlenek siarki.
- Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).
Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.
Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na Listopad w grupie 2,5-3 latków
Tematy kompleksowe:
- Bezpieczny przedszkolak
- Nasz kraj – Polska
- Listopadowy deszcz
- Poznajemy swoje emocje
Cele ogólne:
- uczestniczenie we wspólnych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu,
- czerpanie radości z zabaw ruchowych,
- kształtowanie cierpliwości podczas czekania na swoją kolej,
- uwrażliwianie na potrzeby innych,
- przeżywanie i wyrażanie własnych emocji, dzielenie się nimi z innymi,
- wdrażanie do podejmowania współpracy z innymi, dążenie do wspólnego celu,
- podejmowanie prób zabawy w parach oraz małych grupach,
- kształtowanie poczucia przynależności do grupy,
- uczestniczenie we wspólnych zajęciach, aktywnościach- integracja z grupą rówieśniczą,
- nazywanie swojego miejsca zamieszkania,
- uważne słuchanie wierszy, opowiadań,
- analizowanie dźwięków i obrazów, uczestniczenie w rozmowach na ich temat,
- poznanie wybranych zasad bezpieczeństwa na drodze,
- dbanie o estetyczne wykonywanie prac plastycznych,
- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na ich kształt,
- wykonywanie czynności doskonalących małą motorykę, kształtowanie czynności związanych z przygotowaniem do nauki pisania,
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami, wykonywanie różnych form ruchu,
- doskonalenie przynależności do kraju rodzinnego,
- przestrzeganie zasad zabaw i gier,
- odczuwanie przynależności do grupy rówieśniczej,
- recytowanie krótkiego fragmentu tekstu z pamięci,
- dostrzeganie i kontynuowanie układów rytmicznych,
- granie prostych rytmów na instrumentach perkusyjnych,
- wykonywanie prac plastycznych w zespole i samodzielnie,
- udział w zabawach logopedycznych i artykulacyjnych,

Nasze teksty
Wiersze
„Wóz policyjny”
Wóz policyjny po szosie pędzi,
Aspirant Tomek wesoły jeździ,
Bo właśnie pomógł: odnalazł Hanię,
Co się zgubiła przed sklepem mamie.
A tu telefon! Oj, co się dzieje?
Na Jaśminowiej pięć są złodzieje!
Dzwoni sąsiadka babci Danusi –
Wóz policyjny jechać tam musi.
Na autostradzie straszny wypadek –
Na pomoc czeka kierowca Radek.
Pędzi wóz znowu i gna co sił.
I zdążył w porę! Znów pierwszy był!
Więc wszyscy lubią Tomka i wóz
Co tyle razy pomoc już niósł.
I na ulicy ich pozdrawiają,
Wesoło do nich ręką machają
„Katechizm polskiego dziecka”
– Kto ty jesteś?
– Polak mały.
– Jaki znak twój?
– Orzeł biały.
– Gdzie ty mieszkasz?
– Między swemi.
– W jakim kraju?
– W polskiej ziemi.
PIOSENKI
„Wycieczka samochodowa”
- Kiedy słonko jasno świeci
karoseria w słońcu lśni,
na wycieczkę samochodem
pojedziemy ja i ty.
Ref.: Wiatr nam gra: sza, sza, sza,
silnik śpiewa: brum, brum, bra.
Wycieraczki: szu, szu, szu,
klakson trąbi: tru, tu, tu.
- By bezpiecznie podróżować
wszystkie znaki muszę znać.
Na zielonym świetle jadę,
na czerwonym muszę stać.: Wiatr nam gra: sza, sza, sza,
silnik śpiewa: brum, brum, bra.
Wycieraczki: szu, szu, szu,
klakson trąbi: tru, tu, tu