Kangurki

grupa 3 i 4-latków

Praca zdalna – 20-24.04

Praca zdalna – 30.03-03.04

Praca zdalna

Temat tygodnia

Praca zdalna

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

​6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 9.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego, oraz zajęcia dodatkowe:
Zajęcia z logopedą (poniedziałek)
Nauka tańca (wtorek)
Rytmika (czwartek)
Przedszkole i Piłka (piątek)

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 14.30 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.45 – 15.00 Podwieczorek.

15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

Jadłospis

19.10.2020 - 23.10.2020
Poniedziałek

Śniadanie

chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)bagietka(1)masło(7) pieczeń z indyka, papryka, kawa inka(7)

obiad

zupa kalafiorowa(7) spaghetti w sosie pomidorowym(1) woda

podwieczorek

mus brzoskwiniowy- wyrób własny

Wtorek

śniadanie

chleb mazowiecki(1)bułka pszenna (1)chleb razowy(1) masło(7) pasta z tuńczyka z twarożkiem awokado i szczypiorkiem(4,7) ogórek kiszony zupa mleczna płatki owsiane(1,7) herbata owocowa

obiad

zupa barszcz ukraiński(7) ziemniaki, karczek duszony w sosie własnym z warzywami, kapusta, biała marchew, pesto

podwieczorek

banan

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1) masło(7) szynka, sałata, kakao(7)

obiad

zupa ogórkowa(7) ryż(1) gyros, sos czosnkowy(7) marchew, por, jabłko(7) woda

podwieczorek

ciasto jogurtowe wyrób własny

Czwartek

śniadanie

chleb razowy(1) chleb mazowiecki(1) bagietka(1) masło(7) schab wędzony, rzodkiewka, pomidor, zupa mleczna zacierki(1,7) herbata miętowa

obiad                                                                            

zupa brokułowa(7) kopytka(1,3) polane bułką tartą(1,7) kapusta czerwona

podwieczorek

drożdżówka(1,3)

Piątek

śniadanie

chleb razowy(1) bagietka(1)chleb mazowiecki(1) masło(7) pasta jajeczna ze szczypiorkiem, natką, papryką(3) kiełki, kawa inka(7)

obiad

zupa pomidorowa z makaronem(1,7) ziemniaki, ryba smażona(4)miruna, buraczki z cebulą

podwieczorek

shake owocowy wyrób własny(7)

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan dydaktyczno- wychowawczy na październik w grupie Kangurki

Tematy kompleksowe:

  1. Pani jesień i jej wspaniałe stroje.
  2. Co nam jesień w koszach niesie?
  3. Uczymy się dbać o swoje zdrowie.
  4. Niezwykły rytm przyrody.

 

Cele ogólne:

– aktywne uczestnictwo w zabawach rytmicznych, ruchowych i muzycznych,

– wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach (podczas ćwiczeń gimnastycznych, zabawy, pracy przy stoliku, posiłków),

– kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się podczas posiłków,

– kształtowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej,

– wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,

-doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi,

– rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych i samoobsługowych,

– wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami

– doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek),

– doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby,

– rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej,

– budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania),

– rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie,

– rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania,

– rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni i nocy, pór roku

Nasze teksty

Piosenki:

„Pani Jesień”

  1. Kto chodzi dziś po lesie?
    La, la, la, la, la.
        To piękna Pani Jesień:
        Kapelusz z liści ma.
        Listeczków kolorowych,
        Złocistych i brązowych,
        Czerwonych koralików
        Kapelusz ma bez liku.
  2. Kto chodzi dziś po lesie?

    La, la, la, la, la, la.

    To piękna Pani Jesień:

    W koszyku dary ma.

    Żołędzi i kasztanów,

    Jabłuszek pięć rumianych,

    I grzybków – borowików      
    W koszyku ma bez liku.

 

3.Kto chodzi dziś po lesie?

    La, la, la, la, la, la.

    To piękna Pani Jesień:

    Piosenki dla nas ma.

    Deszczowe, nastrojowe,

    Wesołe, przebojowe.

    W jesiennym notesiku

    Piosenek ma bez liku.

 

„Wiatr łobuziak”

  1. Czy to gada jakieś licho?
    Czy to mysz się skrada cicho?
    Może to na wróble strach
        macha kijem: rach, ciach, ciach!
        Nie!

    Ref. To tańczy wiatr, hula i psoci,
            raz porwał stary parasol cioci.
            Ach, ten łobuziak, jesienny wiatr, szszsz!
            Pędzi wesoło przez świat.

    2. Czy to słychać wycie wilka?
        Czy to idzie słoni kilka?
        Może to jest szara sowa,
        co się w starej dziupli chowa? Nie!

Ref. To tańczy wiatr, hula i psoci,
        raz porwał stary parasol cioci.
        Ach, ten łobuziak, jesienny wiatr, szszsz!
        Pędzi wesoło przez świat.

Wiersze:

„Drzewa”

Zatęskniły w lesie drzewa
za jesienią…
-Chcemy całe błyszczeć złotem
i czerwienią…
W piękne szaty się przyodziać
jak królowe,
niech kłaniają nam się chmury
granatowe…
A gdy senne już będziemy
i zmęczone,
niechaj jesień nas otuli
mgły welonem…
A gdy wiatr ostatni liść
nam strąci z głowy
pomalutku
zapadniemy
w sen zimowy…

„Elementarz sportowy”

Każde dziecko o tym wie:
Chcesz być zdrowy – ruszaj się!
Sport to bardzo ważna sprawa.
Są reguły, jest zabawa.
Sprawdź, co dobre jest dla ciebie.
Może rolki, koszykówka,
rower, piłka lub siatkówka,
biegi, sanki i łyżwiarstwo,
hokej, snowboard czy narciarstwo?
 Może tenis lub karate?
Namów mamę, siostrę, tatę.
Ważna jest też ta zasada
(to zaleta jest, nie wada):
nie są ważne tu medale,
lecz jak ćwiczysz – czy wytrwale,
czy szanujesz przeciwnika.
Jaki jesteś, stąd wynika!
Sport nauczyć może wiele.
Zdrowy duch jest w zdrowym ciele,
a z wszystkiego jedna racja:
górą sport i rekreacja!