Kangurki

grupa 2,5 i 3-latków

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

​6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 9.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego, oraz zajęcia dodatkowe:
Zajęcia z logopedą (poniedziałek)
Nauka tańca (wtorek)
Rytmika (czwartek)
Przedszkole i Piłka (piątek)

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 14.30 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.45 – 15.00 Podwieczorek.

15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

Jadłospis

16.04.2024 - 19.04.2024
Poniedziałek

Śniadanie

Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7)pyzdwa szynkowa, pasta warzywna, kasza kukurydziana na mleku(1,7)sałatka grecka, herbata

obiad

zupa wielowarzywna(7)ziemniaki, kotlet mielony(1,3,7)marchewka ,woda

podwieczorek

jogurt(7)

Wtorek

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)masło(7)twarożek ze szczypiorkiem i rzodkiewką(7)polędwica sopocka, ogóreczek, zupa mleczna granola(1,7)pokrzywa

obiad

zupa grochowa(7)kasza bul gur(1)gulasz mięsno warzywny(1)buraczki , woda

podwieczorek

banan

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) masło(7)ser żółty(7)jajecznica(3)mix warzyw, kakao(7)herbata

obiad

zupa krupnik(1)pyzy mięsne(1,3)sałata z sosem vinegret, woda

podwieczorek

deser truskawkowy(7)

Czwartek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7)pasta jajeczna z tuńczykiem awokado i koperkiem(3,4,7)schab wiśniowy, pomidor, zupa mleczna otręby pszenne(1,7)herbata owocowa  

Obiad

Zupa kapuśniak, ryż(1)sos słodko kwaśny(1), woda

 Podwieczorek

 Babka piaskowa(1,3,7)

Piątek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7) paróweczki, powidła śliwkowe, rzodkiewka, kawa inka na mleku(7)woda z cytryną

Obiad

Zupa ogórkowa(7)makaron z serem(1,3,7), woda

Podwieczorek

Cebularz(1,3)

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na Kwiecień w grupie 2,5-3 latków

Tematy kompleksowe:

  1. Na wsi.
  2. Pogoda w kratkę.
  3. Książki i książeczki.
  4. Dbamy o środowisko.

 

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • uczestniczy w zabawach ruchowych,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • ćwiczenie sprawności manualnej,
  • kształtowanie szybkiej reakcji na bodźce,
  • wyrabianie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała,
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego kierunku rysowania: od lewej do prawej,
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych i naśladowczych,
  • doskonalenie sprawności dłoni oraz palców,
  • wdrażanie do uczestniczenia w pracach porządkowych,
  • doskonalenie sprawności dłoni oraz palców podczas zabaw manipulacyjnych, porządkowych i plastycznych.

 

Obszar emocjonalny:

  • rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych,
  • rozwijanie umiejętności przestrzegania reguł i radzenia sobie z przegraną,
  • wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu,
  • przedstawienie i odczytywanie emocji prezentowanych za pomocą mimiki,
  • wdrażanie do radzenia sobie z trudnymi emocjami związanymi z porażką,
  • dostrzeganie piękna przyrody,
  • rozumienie potrzeby ochrony środowiska naturalnego.

 

Obszar społeczny:

  • współdziałanie w zabawie,
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
  • respektowanie reguł i zasad w czasie gier i zabaw,
  • obdarzanie uwagą innych osób,
  • kształtowanie umiejętności społecznych (uważne słuchanie dorosłych i dzieci, zgodna zabawa z innymi, rozumienie oraz wykonywanie prostych poleceń, porządkowanie po sobie miejsca zabawy),
  • rozwijanie umiejętności komunikowania się z innymi poprzez komunikaty werbalne i niewerbalne,
  • zachęcanie do współdziałania z dziećmi w zabawie,,
  • stwarzanie okazji do zgodnego współdziałania z innymi,

Obszar poznawczy:

  • usprawnianie aparatu artykulacyjnego,
  • rozwiązywanie zagadek,
  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających na wsi,
  • uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści,
  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych,
  • rozwijanie orientacji w przestrzeni i na kartce,
  • dodawanie i odejmowanie na konkretach,
  • odczytywanie zakodowanych informacji,
  • wykonywanie prac plastycznych,
  • doskonalenie umiejętności wokalnych,
  • prowadzenie obserwacji,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • rozwijanie spostrzegawczości i uwagi,
  • rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym,
  • budowanie dziecięcej wiedzy o przyrodzie,
  • poszerzanie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody w kwietniu,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie,
  • doskonalenie klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybrane cechy,
  • rozwijanie wyobraźni muzycznej przez niekonwencjonalne wykorzystywanie przedmiotów z otoczenia oraz instrumentów,
  • rozbudzanie zainteresowań czytelniczych,
  • poszerzanie wiadomości na temat książek,
  • stwarzanie okazji do rozwijania słownictwa, formułowanie dłuższych wypowiedzi, odpowiadania na pytania,
  • segregowanie i kategoryzowanie ze względu na podaną cechę,
  • doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,

Nasze teksty

Wiersze:

 

„Tęcza”  Hanna Ożogowska

Lśni na niebie tęcza,

śliczna, kolorowa.

Pytają się dzieci:

– Kto ją namalował?

Słonko malowało

pędzelkiem ze złota.

Udała się słonku

malarska robota.  

Piosenki

 

„Stary Donald”

  1. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

Na niej kury hodował ija, ija, o!

Ko-ko tum ko-ko ta,

Wszędzie ko-ko, tu i tam.

  1. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

Na niej kaczki hodował ija, ija, o!

Kwa-kwa tu, kawa-kwa tam,

Wszędzie kwa-kwa, tu i tam.

  1. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

Na niej gęsi hodował ija, ija, o!

Gę-gę tu, gę-gę tam,

Wszędzie gę-gę tu i tam.

  1. Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

Na niej indyki hodował ija, ija, o!

Gul-gul tu, gul-gul tam,

Wszędzie gul-gul, tu i tam.

„Żabki”

 

Ref.   Rade, rade, rade,

          kum, kum, kum,

          Rade, rade, rade,

          kum.

  1. W ogródku skaczą żabki,

klaszczą w zielone łapki.

I cieszą się, i cieszą się,

że pada deszcz.

I cieszą się, i cieszą się,

że pada deszcz.

Ref .    Rade, rade, rade …..

  1. A podczas wielkiej burzy

wskakują do kałuży.

I cieszą się, i cieszą się,

że pada deszcz.

I cieszą się, i cieszą się,

że pada deszcz.

Ref:     Rade, rade, rade ……

  1. Zatańczcie, żabki, w kole.

pod dużym parasolem.

I cieszcie się, i cieszcie,

że pada deszcz.

I cieszcie się, i cieszcie,

że pada deszcz.

Ref.     Rade, rade, rade …….

 „Bajka iskierki”

 

 

  1. Z popielnika na Wojtusia

iskiereczka mruga

– Chodź, opowiem Ci bajeczkę,

bajka będzie długa.

  1. Była sobie raz królewna,

pokochała grajka.

Król wyprawił im wesele…

I skończona bajka.

  1. Była sobie Baba-Jaga

miała chatkę z masła,

a w tej chatce same dziwy…

Cyt! Iskierka zgasła.