Kangurki

grupa 2,5 i 3-latków

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

​6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 9.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego, oraz zajęcia dodatkowe:
Zajęcia z logopedą (poniedziałek)
Nauka tańca (wtorek)
Rytmika (czwartek)
Przedszkole i Piłka (piątek)

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 14.30 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.45 – 15.00 Podwieczorek.

15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

Jadłospis

27.03.2023 - 31.03.2023
Poniedziałek

Śniadanie

Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7) szynka na kartki, ogórek zielony, mleko z miodem

obiad

zupa pomidorowa z lanymi kluskami(1,3,7) kotlet mielony(1,3) ziemniaki, marchew, por, jabłko z jogurtem(7), woda

podwieczorek

placek drożdżowy(1,3,7)

Wtorek

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)masło(7) ser żółty(7) nutella bez oleju palmowego, pomidor, zupa mleczna kasza jaglana(1,7) herbata z sokiem malinowym

obiad

zupa krem z białych warzyw + grzanki,(1,7) ryż(1) gyros z piersi kurczaka + sos czosnkowy(1) sałata w sosie winegret, woda

podwieczorek

pomarańcza

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) masło(7) parówki indykpolki, twarożek ze szczypiorkiem(7) rzodkiewka, zupa mleczna makaron(1.3.7) woda z cytryną

obiad

zupa jarzynowa(7) racuchy drożdżowe z rodzynkami(1,3,7), woda

podwieczorek

pizzerinka(1,3,7)

Czwartek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7) polędwica sopocka, dżem niskosłodzony, sałata z kaszą jaglaną i papryką, koperkiem, pestki słonecznika(1) zupa mleczna kulki czekoladowe(7) herbata czarna z cytryną

Obiad

Zupa serowa(7) pulpety rybne w sosie śmietanowo cytrynowym(1,4,7) kapusta biała w zalewie, woda

 Podwieczorek

Flipsy kukurydziane + śliwka

Piątek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7) pasta jajeczna z koperkiem i rzodkiewką(3) schab biały mix warzyw papryka, pomidor koktajlowy, ogórek zielony, kawa inka(7)

Obiad

Krupnik(1) pierogi ruskie z okrasą(1,7) ogórek kiszony z marchewką i cebulą, woda

Podwieczorek

Jogurt(7)

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na Kwiecień w Grupie Kangurki

Tematy kompleksowe:

  1. Co słychać, Pani Wiosno?
  2. Pogoda w kratkę
  3. Pstryczek elektryczek
  4. Małe odkrycia

 

Cele ogólne:

Obszar fizyczny

 

– kształtowanie sprawności fizycznej poprzez uczestnictwo w zajęciach ruchowych w sali oraz na powietrzu

– doskonalenie sprawności aparatu artykulacyjnego

– rozwijanie małej motoryki

– kształtowanie szybkiej reakcji na bodźce

– wyrabianie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała

– kształtowanie umiejętności prawidłowego kierunku rysowania: od lewej do prawej

– doskonalenie analizatora słuchowego i wzrokowego

– kształtowanie umiejętności komunikowania potrzeby ruchu, odpoczynku

– rozwijanie wyobraźni dotykowej

– rozwijanie motoryki dużej

 

Obszar emocjonalny

 

– kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami

– uwrażliwianie na piękno przyrody

– budowanie pozytywnej motywacji i wiary we własne siły

– rozwijanie umiejętności przestrzegania reguł i radzenia sobie z przegraną

– wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu

– rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych

– kształtowanie umiejętności okazywania emocji w sposób akceptowalny dla innych

 

 

Obszar społeczny

 

– kształtowanie postaw prospołecznych (czerpanie radości ze wspólnej zabawy, obdarzanie uwagą osób dorosłych)

– wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie

– rozwijanie umiejętności komunikowania się z innymi poprzez komunikaty werbalne i niewerbalne

– kształtowanie umiejętności oczekiwania na swoją kolej

– wdrażanie do stosowania zasad fair play podczas zawodów sportowych

 

 

Obszar poznawczy

 

– wdrażanie do prowadzenie obserwacji przyrodniczych

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się

– doskonalenie umiejętności liczenia w dostępnym zakresie

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania

– poznanie zjawisk przyrodniczych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń

– rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej

– budowanie dziecięcej wiedzy o przyrodzie

– poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody w   kwietniu

– rozwijanie wyobraźni muzycznej przez niekonwencjonalne wykorzystywanie przedmiotów z otoczenia oraz instrumentów

– uświadamianie zagrożeń związanych z prądem elektrycznym

– zapoznawanie z zasadami bezpiecznego przebywania w pobliżu urządzeń elektrycznych

– budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze Świętami Wielkanocnymi

– zachęcenie dzieci do kultywowania polskich tradycji i obrzędów świątecznych

– rozwijanie mowy (bogacenie słownictwa czynnego związanego ze Świętami Wielkanocnymi)

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych – kwadrat

– kształtowanie umiejętności opisywania cech przedmiotów między innymi: „ciężki”, „lekki”, „miękki”, „szorstki”, „gładki”

– rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów na podstawie dotyku

– kształtowanie umiejętności obserwowania i interpretowania zjawisk przyrodniczych

– rozbudzanie zainteresowania książką

– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania czytanego tekstu

– rozwijanie umiejętności porównywania wielkości przedmiotów

– rozwijanie umiejętności określania położenia w przestrzeni

– rozwijanie umiejętności wokalnych

– pobudzanie aktywności oraz ekspresji twórczej

Nasze teksty

Teksty literackie

 

„Tęcza”  Hanna Ożogowska

Lśni na niebie tęcza,

śliczna, kolorowa.

Pytają się dzieci: –

Kto ją namalował?

Słonko malowało

pędzelkiem ze złota.

Udała się słonku

malarska robota.

         

Piosenki:

                „Kukułeczka”

  1. Ku-ku, ku-ku, precz zimo zła!

Już bociek leci… Cieszą się dzieci.

Wiosna, wiosna idzie przez świat!

  1. Ku-ku, ku-ku, już kwitnie sad.

      W gałęziach drzewa już ptaszek śpiewa.

 Wiosna, wiosna idzie przez świat!

  1. Ku-ku, ku-ku, już ciepły wiatr…

       Zatańczmy wkoło, bo nam wesoło.

       Wiosna, wiosna idzie przez świat!

                 „W lesie”

  1. Szumi las zielony,

                  ptak wesoło śpiewa,

                  świerszczyk gra cichutko,

                  miś szeroko ziewa.

                  Ref.: Hop, hop, klaśnij raz!

                  Jaki piękny, zielony las!

                  Hop, hop, tupnij raz!

                  Jaki piękny las!

  1. Szumi las zielony,

                 zając myje uszy,

                 dzięcioł stuka w drzewo,

                 żaba pranie suszy.

                 Ref.: Hop, hop, klaśnij raz!

                 Jaki piękny, zielony las!

                 Hop, hop, tupnij raz!

                 Jaki piękny las!