Tygryski

grupa 3-latków
 

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 10.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego , oraz zajęcia dodatkowe:

Poniedziałek – język angielski;

Wtorek – rytmika;

Środa – język angielski;

Piątek – tańce;

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 14.00 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.10– 14:30 Podwieczorek.

14.30 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 17.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.

Jadłospis

16.12.2024 - 20.12.2024

 

Poniedziałek

16.12.2024 poniedziałek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło(7) polędwiczki pieczone, humus bazyliowy, zupa mleczna płatki żytnie z cynamonem i pomarańczą(1,7) mix warzyw, lemoniada cytrynowa

Obiad

Rosół z makaronem(1,3) ziemniaki, kotlet z piersi kurczaka, pekińska z warzywami i majonezem(7) woda

Podwieczorek

banan

Wtorek

17.12.2024 wtorek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb ze słonecznikiem(1) bagietka(1)zielone masło(7) serek waniliowy z pomarańczą i kardamonem, szynka w siatce, zupa mleczna otręby owsiane z żurawiną i rodzynkami(1,7) pomidor z mozzarella(7) herbata

Obiad

Zupa jarzynowa(7) kasza bulgur(1) gulasz mięsno-warzywny(1) kapusta kiszona, woda

Podwieczorek

jogurt

Środa

Środa 18.12.2024

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb żytni(1) chleb ze słonecznikiem(1) bagietka(1) masło(7) pasta jajeczna z łososiem i awokado(3,4,7) ser żółty nutella bananowa z czekoladą, sałatka grecka(7) herbata zielona, zupa mleczna kulki miodowe(1,7)

Obiad

Zupa grochowa(1) kluski śląskie z okrasą(1,3) sałata z jogurtem(7) woda

Podwieczorek

mandarynki

Czwartek

19.12.2024 czwartek

 Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) chleb orkiszowy(1) bagietka(1)masło dyniowe z natką pietruszki(7) indyk pieczony dżem niskosłodzony, twarożek ze szczypiorkiem i rzodkiewką(7)mięta z cytryną, kakao z mlekiem(7) rzodkiewka, sałata, szczypiorek

Obiad

Zupa barszcz czerwony(7) spaghetti bolognese(1,3,7), woda

Podwieczorek

chałka z masłem

Piątek

20.12.2024 piątek

 Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1)masło(7) paróweczki cielaczki, masło z miodem(7) mleko , mix warzyw, herbata

Obiad

Zupa koperkowa(7) ryż z jabłkami i śmietaną(7), woda

Podwieczorek

jabłko

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na grudzień w grupie 3-latków

Tematy kompleksowe:

1. W mojej rodzinie

2. Mikołajkowe czary.

3. Kiedy w domu pachnie choinką.

4. Boże Narodzenie.

    1. Cele ogólne:

      – rozwijanie sprawności ruchowej w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych;

      – wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie;

      – rozpoznawanie i próba radzenia sobie z przeżywaniem podstawowych emocji;

      – kształtowanie przynależności do swojej rodziny oraz grupy przedszkolnej;

      – rozwijanie zainteresowania życiem najbliższych członków rodziny;

      – rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny;

      – rozwijanie myślenia logicznego przez wskazywanie elementów niepasujących do pozostałych;

      – rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw konstrukcyjnych;

      – doskonalenie umiejętności przeliczania we własnym zakresie;

      – rozwijanie umiejętności wokalnych;

      – rozwijanie posługiwania się językiem polskim poprzez słuchanie literatury i wypowiedzi na jej temat;

      – doskonalenie umiejętności samoobsługowych;

      – kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w sytuacji przegranej;

      -wprowadzenie nastroju oczekiwania na zbliżające się święta Bożego Narodzenia;

      – kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych;

      – wzmacnianie więzi w grupie przedszkolnej i w gronie rodzinnym;

      – zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia;

      – kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę;

      – wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich;

      – kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami;

      – wywołanie radosnego nastroju spowodowanego zbliżającymi się świętami i obecnością bliskich osób;

      – rozwijanie umiejętności współdziałania w sytuacjach zabawowo-zadaniowych;

      – wdrażanie do przestrzegania zasad współżycia w grupie;

      – kształtowanie umiejętności rozróżnianie dobrego i złego zachowania;

      – rozwijanie umiejętności dbania o porządek;

      – kształtowanie orientacji w położeniu (przede mną, za mną) i kierunkach ruchu (z boku, z prawej, z lewej, przed siebie, w tył);

       

    Nasze teksty

    Wiersze

    “Witające się rączki”

    Krzysztof Sąsiadek

    Dwie rączki się spotkały,

    więc się przywitały.

    Najpierw zaklaskały,

    Później pogłaskały.

    Mocno się ściskały,

    Bo się dawno nie widziały.

    Jak się przywitały,

    No to pogadały.

    Gdy się pogłaskały,

    To się żegnać zaczynały.

    Znowu zaklaskały,

    Znów się pogłaskały.

    Mocno się ściskały,

    A na koniec pomachały.

     

    “Zagadka” Marcin Przewoźniak

    Wiecznie zielona: rośnie i kłuje.

    Czasami szyszką nas poczęstuje.

    A gdy gałązkę dzieciaki chwycą,

    To potem palce pachną żywicą.

    Do domu z lasu ją przynosimy,

    W srebrne ozdoby pilnie stroimy.

    Tak jest radosna i kolorowa

    Jak drzew królowa. Taka bajkowa.

     

     

     

     

     

    “Choinka” Artur Oppman

    Rośnij sobie, rośnij,

    Choinko zielona,

    Nim nadejdzie zima

    Śniegiem ubielona.

    W mroźny dzień zimowy

    Zetną ciebie drwale.

    Nasza droga mama

    Ustroi wspaniale.

    Na twoich gałązkach

    Nawiesza łakoci,

    Jabłuszek, cukierków,

    Szyszki twe ozłoci.

    Gdy w płonących stoczkach

    Zajaśniejesz cała,

    Jak cudowne dziecko

    Będziesz wyglądała.

    Część łakoci damy

    Dziatwie, co jej nie ma.

    Rośnij sobie, rośnij,

    Nim nadejdzie zima.

    Piosenki

    “Razem”

    1. Razem się budzimy,

    razem zasypiamy,

    razem się staramy

    słuchać naszej mamy.

    Ref.: Dużo weselej

    idzie się przez świat,

    kiedy jest przy tobie

    siostra albo brat.

    Bo dużo weselej

    idzie się przez świat,

    kiedy jest przy tobie

    siostra albo brat.

    1. Razem się bawimy

    w pociąg albo w duchy,

    razem też walczymy

    – głównie na poduchy.

    Ref.: Dużo weselej…

    1. Czasem się lubimy,

    czasem się czubimy,

    jak się nie widzimy,

    to strasznie tęsknimy.

    Ref.: Dużo weselej…

    “Zimowa piosenka”

    1. Jak tu miło, jak wesoło,

    płatki śniegu tańczą w koło.

    Ref.: Hop-sa-sa! Hop-sa-sa!

    Zatańcz z nami raz i dwa. bis

    1. Zima sroga, zima biała

    śniegiem dachy przysypała.

    Ref.: Hop-sa-sa! Hop-sa-sa…

    1. Dzwonią sanie dzwoneczkami:

    to Mikołaj z prezentami!

    Ref.: Hop-sa-sa! Hop-sa-sa