Sowy

grupa 5 i 6-latków
 

Praca zdalna – 06-10.04

Temat tygodnia

Tajemnice komputerów i robotów

Praca zdalna – 30.03-03.04

Praca zdalna

Witaj wiosno

Praca zdalna

Sowy

Praca zdalna

Sowy

Szlaczki

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 11.35 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego, oraz zajęcia dodatkowe:

Zajęcia z logopedą (poniedziałek)

Nauka tańca (wtorek)

Taekwondo (środa)

Rytmika (czwartek)

Przedszkole i Piłka (piątek)

11.35 – 11.40 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące.

11.40 – 11.50 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w toalecie i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.50 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.45 – 14.30 Relaks. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

14.45 – 15.00 Podwieczorek.

15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.

Jadłospis

18.01.2021 - 22.01.2021
Poniedziałek

Śniadanie

chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)bagietka(1) masło(7) pasta rybna z twarożkiem papryką i szczypiorkiem(4,7) zupa mleczna płatki jęczmienne(1,7) herbata cytrynowa

obiad

zupa ogórkowa(7) makaron z musem truskawkowym(1,7) woda

podwieczorek

cebularz

Wtorek

Śniadanie

Chleb razowy1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1) masło(7) pasta warzywna z fasoli, marchewki, cebuli, bakłażana, kakao(7)

obiad

zupa pomidorowa z lanymi kluskami(1,3,7) ziemniaki, mielony(1,3,7) kapusta pekińska z papryką, kukurydzą i sosem koperkowym, woda

podwieczorek

ciasto brzoskwiniowo jabłkowe(1,3,7) wyrób własny

Środa

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1) masło(7) polędwica, pomidor, zupa mleczna kasza manna(1,7) herbata owocowa

obiad

zupa jarzynowa z kaszą jaglaną(1,7) ziemniaki, medaliony z serem żółtym(1,3,7)

podwieczorek

serek homogenizowany(7)

Czwartek

śniadanie

chleb razowy(1) chleb mazowiecki(1) bagietka(1) masło(7) szynka, ogórek kiszony, kawa inka(7)

obiad                                                                            

zupa barszcz biały z jajkiem(3,7) kluski śląskie(1,3)

podwieczorek

banan

Piątek

śniadanie

chleb razowy(1) bagietka(1)chleb mazowiecki(1) masło(7) ser żółty(7) mus owocowy z brzoskwinią, gruszką i jabłkiem, zupa mleczna makaron(1,3,7) herbata owocowa

obiad

zupa koperkowa(7) ryż z warzywami z sosem sojowym(1,6) ryba smażona

podwieczorek

budyń waniliowy z cynamonem i suszonymi owocami(7)

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na styczeń w grupie „SOWY”

Tematy kompleksowe:
1.Chcemy dużo śniegu, by saneczki nie ustały w biegu.
2. Bale, bale w Karnawale.
3. Z pamiętnika Babci i Dziadka.
4. Eksperymenty z wodą i śniegiem.


Cele ogólne:
– wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad zdrowego stylu życia uprawianie sportów zimowych;
–  zachęcanie dzieci do dbałości o własne zdrowie dieta, sposób ubierania się;
– kształcenie umiejętności dobierania stroju zgodnie z porą roku;
– wdrażanie do dbałości o własne bezpieczeństwo w czasie zabaw zimowych;
– uwrażliwianie na potrzeby innych w zakresie niesienia pomocy;
– wdrażanie do dbałości o higienę własnego ciała ze szczególnym uwzględnieniem
dłoni;
– wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwanie się nożyczkami (wycinanie po
liniach prostych, łamanych, falistych, kolistych);
– doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac
plastyczno-technicznych i konstrukcyjnych;
– doskonalenie sprawności ruchowej poprzez aktywny udział w ćwiczeniach
gimnastycznych, grach i zabawach ruchowych;
– kształtowanie świadomości własnej roli społecznej w rodzinie (prawa – obowiązki)
oraz ról innych członków rodziny;
– wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym
zasadom, podział ról i przydzielenie określonych zadań, czynności do wykonania);
– wyzwalanie inicjatywy w działaniu i współtworzeniu imprezy dla dziadków;
– kształtowanie uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności dla dziadków;
– uczenie się czerpania radości ze sprawiania innym niespodzianek z okazji ich święta;
– wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez wspólne przeżywanie przyjemności i radości;
– poznanie drukowanej i pisanej litery „N”, „n”;
– rozwijanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter;
– wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter;
– rozwijanie umiejętności czytania globalnego (babcia, dziadek, życzenia itp.);
– kształtowanie umiejętności przyporządkowania każdej głosce odpowiadającej jej
litery, w miarę poznawania kolejnych liter;
– wdrażanie do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji
przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych;
– doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi
w zakresie 9;
– rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach;
– rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
– rozbudzanie zainteresowania otaczającym światem;
– rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody poprzez
eksperymentowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej w obrębie
zdań, wyrazów, sylab i głosek ;
– poznanie drukowanej i pisanej litery „P”, „p”;
– rozwijanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na pytania;
– rozwijanie zainteresowań badawczych ;
– uczenie cierpliwości oraz umiejętności właściwego planowania swoich działań, by
eksperyment się udał;
– kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk
fizycznych;
– zapoznanie z pojęciami: pieniądz, moneta, banknot, waluta;
– poznanie polskich monet i banknotów;
– wdrażanie do uczestnictwa w zabawach dydaktycznych z elementami kupowania i
sprzedawania;
– rozumienie znaczenia umiejętności posługiwania się pieniędzmi;
– rozwijanie zainteresowań technicznych i fizycznych – poznawanie właściwości
niektórych ciał i substancji;
– rozwijanie umiejętności odczytywania rebusów literowo-obrazkowych i sylabowoobrazkowych;

Nasze teksty

Wiersze :

,,Zimo, baw się z nami.”
Helena Bechlerowa
Zima: Jestem zima, zima biała, śnieg wokoło rozsypałam.
Błyszczy w słońcu lód na stawie ,nie śpij, muszko, chodź się bawić.
Muszka: Nie chcę lodu i śnieżynek, ja spać wolę za kominem. Zasypia).
Zima: (Podchodzi do kotka).Nie śpij, kotku, kotku bury! Na saneczkach zjedziesz z góry. I
bałwana ulepimy. Nic się, kotku, nie bój zimy.
Kotek: Kotek jeździć ma na sankach? Kotek lepić ma bałwanka? Gdy śnieżynki z nieba
lecą, kotek lubi spać na piecu. Zasypia).
Chłopiec: Kotki, muszki – to piecuchy tylko dzieci – zawsze zuchy! My lubimy łyżwy, sanki
śnieżynki, i bałwanki.

Dziewczynka: Zimo, sypnij śnieżynkami! Baw się z nami, baw się z nami!

,,Wojna z mikrobami”
Elżbieta Burakowska
My jesteśmy mikroby, roznosimy choroby, czaimy się skrycie, czyhamy na życie!
Gdzie Pani lubi mieszkać, Pani Bakterio?
Za brudnym paznokciem w nieupranych kocach, w kurzu na podłodze, w niemytych
owocach, w pierwszych lepszych brudach.
Wszędzie, gdzie się uda
.A pan, Panie Wirusie? Na brudnym obrusie, w nieumytych rękach, z daleka od wody,
woda to udręka!
Zwłaszcza, jeśli z mydłem! Ach, mydło obrzydłe! Szczęściem dla nas, wielu ludzi zbytnio
myciem się nie trudzi ,więc choroby kwitną zdrowo…Do ataku marsz bojowo!
My jesteśmy mikroby, roznosimy choroby, czaimy się skrycie, czyhamy na życie! Jak tu
duszno! Ile kurzu!
Wpuśćmy tutaj trochę słonka.
Niech świeci we wszystkich kątkach.
Przynieś prędko wiadro z wodą, daj mi szczotkę tę ryżową, a sam zetrzyj wszędzie kurz.
Do roboty! Ale już! Już kończymy sprzątanie, myjemy się starannie.
Bo gdy czystość wokół świeci, Na myśl samą słabnę z trwogi.
Nie przesadzaj tak, mój drogi. starsi zdrowi, zdrowe dzieci!

,,Babcia”
Małgorzata Wojciechowicz
Babcia to słowo bliskie, to lek na troski nasze wszystkie.
Najpiękniejsze bajki zna, na zmartwienia radę ma.
Zawsze chętnie dopomoże, kiedy jestem w złym humorze.
I skarpetki zaceruje, pyszny obiad ugotuje.
Gdy ochotę mam na słodkie ,smaczną piecze mi szarlotkę.
Z babcią nigdy się nie nudzę.
I nie krzyczy, gdy pobrudzę– obrus, dywan czy ubranie.
Bo natychmiast zrobi pranie.
I wystarczy, że się śmieje, to wnet chory wyzdrowieje.
Babcia zawsze wszystko wie co
jest dobre – a co złe.
I gdy w nocy smacznie śpię, wiem, że ona przy mnie jest.

A w serduszku mym dziecięcym babci serca jest najwięcej.
I my, babciu, za to serce, kochamy Cię najgoręcej!

,,Zima i dzieci”
Bożena Forma
Lecą z nieba płatki śniegu, świat się cały bieli wkoło.
Zabierz narty oraz sanki, na dół z górki mknij wesoło.
W słońcu skrzą się śnieżne gwiazdki, zostań z nami Pani Zimo.
Drzewa mają białe czapy, wśród nich zjeżdżać będzie miło.
Mróz siarczysty w uszy szczypie, nosy wszystkich są czerwone.
Zimo! Sypnij więcej śniegiem, dzieci będą zachwycone.

 

 

Piosenka:

 

,,Babciu Dziadku- Kocham Was”
Babcia jest jak dobra wróżka,
zawsze uśmiech ma na twarzy,
najpiękniejsze czyta bajki,
pyszne naleśniki smaży!
Ref. Dziś piosenkę dla was mami całusa chętnie dam!
Z wami słodko mija czas.
Babciu, dziadku – kocham was! bis
2. Z dziadkiem mogę majsterkować
albo wybrać się na grzyby…
O kosmosie mi opowie i nauczyć łowić ryby!
Ref. Dziś piosenkę dla was mami całusa chętnie dam!
Z wami słodko mija czas.
Babciu, dziadku – kocham was