Kangurki

grupa 4-latków

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

​6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 9.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego, oraz zajęcia dodatkowe:
Poniedziałek – język angielski;
Wtorek – rytmika;
Środa – język angielski;
Piątek – tańce;

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 13.30 Odpoczynek –  słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie;

13:30 – 14:00 – zabawa swobodna;

14.00 – 14:30  Podwieczorek.

14:30 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 17.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. 

Jadłospis

18.11.2024 - 22.11.2024

 

Poniedziałek

18. 11.2024 poniedziałek

Śniadanie

Chleb razowy(1)bułka pszenna (1) chleb mazowiecki (1)masło(7) twarożek z rzodkiewką i szczypiorem(7),parówki cielaczki ,zupa mleczna płatki kukurydziane (1,7) ogórek kiszony , herbata zielona

obiad

zupa marchewkowa z kaszą jaglaną (1,7) kotlet mielony(1,3) ziemniaki , buraki z papryką , woda

podwieczorek

banan

Wtorek

19.11.2024 wtorek

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1)chleb razowy(1)masło z papryką i koperkiem(7) schab wiśniowy, pasta jajeczna ze szczypiorem(3,7), zupa mleczna owsianka z siemieniem lnianym i rodzynkami (1,7) sałata, herbata owocowa

obiad

zupa ziemniaczana z koperkiem (7) kluski kładzione z natką sos szpinakowy(1,3,7) sałata lodowa ze szczypiorem i rzodkiewką polana pesto bazyliowym, woda

podwieczorek

cebularz

 

Środa

Środa 20.11.2024

Śniadanie

bułka pszenna(1) chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1)masło (7)  filet z indyka z wędzony, humus bazyliowy ,  zupa mleczna płatki jęczmienne z suszoną śliwką (1,7) rzodkiewka , woda z pomarańczą

obiad

zupa krupnik(1) medaliony drobiowe z serem żółtym(3,7)ziemniaki, kapusta pekińska z kukurydzą  i majonezem(7),woda

podwieczorek

mandarynki

 

 

Czwartek

21.11.2024 czwartek

Śniadanie

chleb razowy(1) chleb mazowiecki (1) bagietka(1) masło(7)schab pieczony, pomarańczowa pasta z kaszą jaglaną(1,7)kakao(7) mix warzyw ,herbata

Obiad

Zupa kalafiorowa(7) kasz pęczak(1) wieprzowina szarpana z warzywami i sosem sojowym (1,9)kapusta kiszona z marchewką . woda

podwieczorek

 wafle ryżowe

 

Piątek

22.11.2024 piątek

Śniadanie

Chleb mazowiecki(1) chleb razowy(1) bagietka(1) masło (7) polędwica sopocka, serek waniliowy z cynamonem i skórką z pomarańczy(7) pomidor, kawa inka (7) , herbata

Obiad

Zupa dyniowa z prażonymi pestkami dyni(1,7) ziemniaki , ryba smażona w mące kukurydzianej(1,4) marchew , por , jabłko (7) woda

Podwieczorek

jabłko

 

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na LISTOPAD w grupie 4 – latków

     Tematy kompleksowe:

  1. Mój dom.
  2. Moje miasteczko.
  3. Dawno, dawno temu.
  4. Bawimy się w króla i królową.

Cele ogólne:

Obszar fizyczny:

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych,
  • rozwijanie małej motoryki poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych,
  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych,
  • usprawnienie percepcji wzrokowej,
  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych,
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
  • rozwijanie dużej i małej motoryki.

Obszar emocjonalny:

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji i uczuć,
  • kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami,
  • wdrażanie do wyrażania wdzięczności i szacunku rodzicom i dziadkom,
  • stwarzanie okazji do samodzielnego rozwiązywania zadań i czerpania radości z efektów pracy.

Obszar społeczny:

  • kształtowanie postaw prospołecznych,
  • uświadamianie dzieciom, jak ważna jest znajomość własnego nazwiska i adresu,
  • budowanie tożsamości dziecka wynikające z przynależności do rodzimy,
  • czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy,
  • wdrażanie do posługiwania się swoim imieniem, nazwiskiem oraz adresem,
  • budowanie tożsamości dziecka wynikające z przynależności do rodziny, środowiska lokalnego,
  • wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu,
  • wdrażanie do respektowania zasad zabawy w grupie,
  • wdrażanie do współdziałania z dziećmi w zabawie,
  • kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole.

Obszar poznawczy:

  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • doskonalenie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • dokonywanie pomiaru długości przedmiotów z wykorzystaniem np.: kroków, stóp, łokci, klocków,
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka,
  • rozwijanie twórczej wyobraźni,
  • wdrażanie do uważnego słuchania,
  • rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach,
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
  • kształtowanie umiejętności określania liczebności zbiorów z użyciem zwrotów: „tyle samo”, „mniej o 1”, „więcej o 1”
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności,

 

Nasze teksty

Wiersze:

“Każdy po sobie sprząta” Maria Terlikowska

W naszym domku, w czterech kątach,

Każdy sam po sobie sprząta.

Pierwszy kącik jest Elżbietki,

Która właśnie sprząta kredki.

Drugi kącik jest Agatki:

Chowa szmatki do szufladki.

Trzeci kącik jest Rozalki,

Która sprząta pokój lalki.

W czwartym w kącie, w kącie Janki,

Ktoś wycinał wycinanki.

Na podłodze, koło szafki,

Ktoś rozrzucił jakieś skrawki,

Ktoś zostawił klej otwarty

W zaśmieconym kącie czwartym…

Kto tu sprzątnie, moje dzieci?

Oczywiście, ten, kto śmiecił!

 

“Budujemy dom” Agnieszka Galica

Budujemy dom wysoki, aż do nieba.

Dom dla misia i dla lalek zrobić trzeba (…)

Schody, ściany i podłogi kolorowe.

Domek z klocków zbudujemy i gotowe (…)

Zbudujemy jeszcze z klocków mały mostek.

Buduje z nami, zobacz, jakie to jest proste.

 

Piosenki:

“Domki z klocków” Renata Szczypior

  1. W co się pobawimy dzisiaj?

Ja mam lalkę, a ty misia,

Zbudujemy domki dwa

-Aha!

-Ty i ja, Ty i ja!

  1. Domki z klocków kolorowe,

Z garażami, dwupiętrowe

Zbudujemy domki dwa

-Aha!

-Ty i ja, Ty i ja!

  1. W domkach będą jeszcze schody,

A w garażach samochody;

Zbudujemy domki dwa.

-Aha!

-Ty i ja, Ty i ja!

  1. Jeszcze dachy i kominy;

tutaj płotek postawimy;

zbudujemy domki dwa.

-Aha!

-Ty i ja, Ty i ka!

  1. Kiedy domki już skończymy,

misia z lalką zaprosimy,

upieczemy torty dwa.

-Aha!

-Ty i ja, Ty i ja!

 

“Mały jeżyk” Barbara Tartanus

  1. Mały jeżyk jak kuleczka

Idzie drużką do miasteczka.

A w miasteczku, to jest fakt,

Żyją jeże już od lat.

Ref.: W parkach, krzakach i gęstwinach

Spacerują po ścieżynach.

Chodzą jeże tu i tam.

Jak nie wierzysz, zobacz sam.

  1. Gdy przychodzi złota jesień,

Mały jeżyk jabłko niesie.

Złoty listek z nieba spada,

Jeżom bajkę opowiada.

Ref.: W parkach krzakach i gęstwinach,

Śpią jeżyki na ścieżynach.

Listek śpiewa im do snu

Kołysankę li, li, lu.