Kangurki
grupa 2,5 i 3-latkówPlan dnia
6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.
8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
9.15 – 9.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego, oraz zajęcia dodatkowe:
Zajęcia z logopedą (poniedziałek)
Nauka tańca (wtorek)
Rytmika (czwartek)
Przedszkole i Piłka (piątek)
10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,
11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.
11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.
12.30 – 14.30 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.
14.45 – 15.00 Podwieczorek.
15.00 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.
15.30 – 18.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali. W przewie kolacja.
Jadłospis
29.04.2024 - 03.05.2024
Poniedziałek
Śniadanie
Chleb razowy(1), chleb mazowiecki (1), bagietka (1) masło (7) twarożek z tuńczykiem i szczypiorkiem (7, 4) mix wędlin, rzodkiewka, kasza manna na mleku (1,7), Herbata
Obiad
Rosół z makaronem (1,3) racuchy drożdżowe (1,3,7)
Podwieczorek
bulka maślana (1,3,7)
Wtorek
Śniadanie
Chleb razowy(1), chleb mazowiecki (1), bagietka (1) masło (7), schab biały, pasta jajeczna z koperkiem i rzodkiewka (3,7) czekolada na mleku (7), herbata z cytryna, pomidor, kiełki
Obiad
Zupa ogórkowa (7) kasza bulgur (1) gulasz mięsno warzywny, marchew, por jabłko (7) woda
Podwieczorek
owoc
Środa
WOLNE - 1 MAJA
Czwartek
Śniadanie
Chleb razowy(1), chleb mazowiecki (1), bagietka (1) masło (7) ser żółty (7) kiełbasa krakowska, zupa mleczna otręby owsiana (1,7) ogórek zielony
Obiad
zupa barszcz biały (1,3,7), makaron z truskawkami (1,3,7)
Podwieczorek
kapuśniaki(1,3,7)
Piątek
WOLNE - 3 MAJA
- Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
- Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
- Soja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mleko i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
- Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Dwutlenek siarki.
- Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).
Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.
Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.
Plan pracy
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na Kwiecień w grupie 2,5-3 latków
Tematy kompleksowe:
- Na wsi.
- Pogoda w kratkę.
- Książki i książeczki.
- Dbamy o środowisko.
Cele ogólne:
Obszar fizyczny:
- uczestniczy w zabawach ruchowych,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- ćwiczenie sprawności manualnej,
- kształtowanie szybkiej reakcji na bodźce,
- wyrabianie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała,
- kształtowanie umiejętności prawidłowego kierunku rysowania: od lewej do prawej,
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i naśladowczych,
- doskonalenie sprawności dłoni oraz palców,
- wdrażanie do uczestniczenia w pracach porządkowych,
- doskonalenie sprawności dłoni oraz palców podczas zabaw manipulacyjnych, porządkowych i plastycznych.
Obszar emocjonalny:
- rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych,
- rozwijanie umiejętności przestrzegania reguł i radzenia sobie z przegraną,
- wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu,
- przedstawienie i odczytywanie emocji prezentowanych za pomocą mimiki,
- wdrażanie do radzenia sobie z trudnymi emocjami związanymi z porażką,
- dostrzeganie piękna przyrody,
- rozumienie potrzeby ochrony środowiska naturalnego.
Obszar społeczny:
- współdziałanie w zabawie,
- czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
- respektowanie reguł i zasad w czasie gier i zabaw,
- obdarzanie uwagą innych osób,
- kształtowanie umiejętności społecznych (uważne słuchanie dorosłych i dzieci, zgodna zabawa z innymi, rozumienie oraz wykonywanie prostych poleceń, porządkowanie po sobie miejsca zabawy),
- rozwijanie umiejętności komunikowania się z innymi poprzez komunikaty werbalne i niewerbalne,
- zachęcanie do współdziałania z dziećmi w zabawie,,
- stwarzanie okazji do zgodnego współdziałania z innymi,
Obszar poznawczy:
- usprawnianie aparatu artykulacyjnego,
- rozwiązywanie zagadek,
- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających na wsi,
- uważne słuchanie utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści,
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych figur geometrycznych,
- rozwijanie orientacji w przestrzeni i na kartce,
- dodawanie i odejmowanie na konkretach,
- odczytywanie zakodowanych informacji,
- wykonywanie prac plastycznych,
- doskonalenie umiejętności wokalnych,
- prowadzenie obserwacji,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- rozwijanie spostrzegawczości i uwagi,
- rozwijanie zainteresowań otaczającym środowiskiem przyrodniczym,
- budowanie dziecięcej wiedzy o przyrodzie,
- poszerzanie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody w kwietniu,
- rozwijanie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie,
- doskonalenie klasyfikacji przedmiotów ze względu na wybrane cechy,
- rozwijanie wyobraźni muzycznej przez niekonwencjonalne wykorzystywanie przedmiotów z otoczenia oraz instrumentów,
- rozbudzanie zainteresowań czytelniczych,
- poszerzanie wiadomości na temat książek,
- stwarzanie okazji do rozwijania słownictwa, formułowanie dłuższych wypowiedzi, odpowiadania na pytania,
- segregowanie i kategoryzowanie ze względu na podaną cechę,
- doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach,
Nasze teksty
Wiersze:
„Tęcza” Hanna Ożogowska
Lśni na niebie tęcza,
śliczna, kolorowa.
Pytają się dzieci:
– Kto ją namalował?
Słonko malowało
pędzelkiem ze złota.
Udała się słonku
malarska robota.
Piosenki
„Stary Donald”
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kury hodował ija, ija, o!
Ko-ko tum ko-ko ta,
Wszędzie ko-ko, tu i tam.
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kaczki hodował ija, ija, o!
Kwa-kwa tu, kawa-kwa tam,
Wszędzie kwa-kwa, tu i tam.
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej gęsi hodował ija, ija, o!
Gę-gę tu, gę-gę tam,
Wszędzie gę-gę tu i tam.
- Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej indyki hodował ija, ija, o!
Gul-gul tu, gul-gul tam,
Wszędzie gul-gul, tu i tam.
„Żabki”
Ref. Rade, rade, rade,
kum, kum, kum,
Rade, rade, rade,
kum.
- W ogródku skaczą żabki,
klaszczą w zielone łapki.
I cieszą się, i cieszą się,
że pada deszcz.
I cieszą się, i cieszą się,
że pada deszcz.
Ref . Rade, rade, rade …..
- A podczas wielkiej burzy
wskakują do kałuży.
I cieszą się, i cieszą się,
że pada deszcz.
I cieszą się, i cieszą się,
że pada deszcz.
Ref: Rade, rade, rade ……
- Zatańczcie, żabki, w kole.
pod dużym parasolem.
I cieszcie się, i cieszcie,
że pada deszcz.
I cieszcie się, i cieszcie,
że pada deszcz.
Ref. Rade, rade, rade …….
„Bajka iskierki”
- Z popielnika na Wojtusia
iskiereczka mruga
– Chodź, opowiem Ci bajeczkę,
bajka będzie długa.
- Była sobie raz królewna,
pokochała grajka.
Król wyprawił im wesele…
I skończona bajka.
- Była sobie Baba-Jaga
miała chatkę z masła,
a w tej chatce same dziwy…
Cyt! Iskierka zgasła.