Kangurki

grupa 4-latków

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

​6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 9.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego, oraz zajęcia dodatkowe:
Poniedziałek – język angielski;
Wtorek – rytmika;
Środa – język angielski;

Czwartek – przedszkole i piłka;
Piątek – tańce;

10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,

11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 13.30 Odpoczynek –  słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie;

13:30 – 14:00 – zabawa swobodna;

14.00 – 14:30  Podwieczorek.

14:30 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 17.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, pobyt na świeżym powietrzu. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.

Jadłospis

08.12.2025 - 12.12.2025

 

Poniedziałek

ŚNIADANIE:

KASZA GRYCZANA Z MLEKIEM  (7), PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7), MASŁO 82%, SER ŻÓŁTY (7), POWIDŁA ŚLIWKOWE, OGÓREK,POMIDOR, HERBATA CZARNA Z CYTRYNĄ;

OBIAD:

GULASZOWA NA WYWARZE MIĘSNO - WARZYWNYM (1,9), ZAPIEKANKA MAKARONOWA Z WARZYWAMI I MIĘSEM (1,3,6,7,9), KOMPOT OWOCOWY;

PODWIECZOREK:

MANDARYNKI;

Wtorek

ŚNIADANIE:

PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7), MASŁO 82%,TWAROŻEK ZE SZCZYPIOREM (7), SZYNKA WĘDZONA (1,7,9), RZODKIEWKA , KAWA INKA;

OBIAD:

CHŁOPSKA NA WYWARZE MIĘSNO – WARZYWNYM Z MAKARONEM (1,3,6,7,9), KOTLET Z PIERSI KURCZAKA W SEZAMIE (1,3,7,11),ZIEMNIAKI Z WODY,  MIZERIA ZE SZCZYPIOREM I ŚMIETANĄ (7), KOMPOT OWOCOWY;

PODWIECZOREK:

MUS OWOCOWY;

Środa

ŚNIADANIE:

JOGURT OWOCOWY (7), PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7), MASŁO 82%, KORNETKI (1,3,6,7,9),OGÓREK KISZONY (9,10), PAPRYKA, HERBATA OWOCOWA;

OBIAD:

MEKSYKAŃSKA NA WYWARZE MIĘSNO – WARZYWNYM Z FASOLĄ CZERWONĄ I MIĘSEM (1,9); PIEROGI RUSKIE Z OKRASĄ (1,3,7), SURÓWKA: POMIDOR, NATKA PIETRUSZKI, KOMPOT OWOCOWY;

PODWIECZOREK:

PLACEK DROŻDŻOWY;

Czwartek

ŚNIADANIE:

PŁATKI OWSIANE NA MLEKU (1,7), PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7); MASŁO 82%,  PASTA MIĘSNO - WARZYWNA (1,3,7,9), DŻEM TRUSKAWKOWY NIKOSŁODZONY, OGÓREK KISZONY (9,10), POMIDOR, HERBATA OWOCOWA;

OBIAD:

ZUPA Z  SOCZEWICY NA WYWARZE MIĘSNO – WARZYWNYM (6,7), PIECZEŃ RZYMSKA Z MIĘSA WIEPRZOWEGO W SOSIE PIECZENIOWYM (1,9), KASZA JĘCZMIENNA, SURÓWKA COLESŁAW - BIAŁA KAPUSTA, KUKURYDZA (3,10), KOMPOT OWOCOWY;

PODWIECZOREK:

KIESIEL CYTRYNOWY;;

Piątek

ŚNIADANIE:

PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7); MASŁO 82%, PASTA JAJECZNA ZE SZCZYPIOREM (7), MIÓD, PAPRYKA, POMIDOR, KAKAO;

OBIAD:

JARZYNOWA NA WYWARZE MIĘSNO – WARZYWNYM Z MAKARONEM ( 1,3,7), RYBA PIECZONA (1,3,4,7,9), ZIEMNIAKI Z WODY, SURÓWKA - KAPUSTA PARZONA, MARCHEW, CEBULA,CZOSNEK, KOMPOT OWOCOWY;

PODWIECZOREK:

JABŁKO;

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc grudzień w grupie 4 – latków

 Tematy kompleksowe:

1. Idzie idzie zimna ze śniegiem

2. Moja rodzina

3. Ode mnie dla Ciebie

4. Boże Narodzenie

Cele ogólne:

Obszar fizyczny

  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
  • kształtowanie sprawności ciała i koordynacji ruchowej
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych
  • zachęcanie do udziału w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
  • wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych
  • wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych

Obszar emocjonalny

  • kształtowanie więzi uczuciowej z rodziną
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania emocji swoich i innych
  • odczuwanie radości ze wspólnej zabawy
  • wdrażanie do rozumienia i szanowania potrzeb i uczuć innych
  • dostrzeganie emocji swoich i innych osób
  • przełamywanie lęków związanych z wystąpieniem przed publicznością
  • rozwijanie empatii i dobroci poprzez działania dla innych

Obszar społeczny

  • poznawanie siebie jako członka wspólnoty rodzinnej
  • kształtowanie szacunku do rodziny oraz osób starszych
  • budowanie pozytywnych relacji w grupie
  • rozwijanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów/koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
  • kształtowanie umiejętności dbania o porządek
  •  

Obszar poznawczy

  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
  • rozwijanie percepcji słuchowej
  • rozwijanie mowy
  • kształtowanie umiejętności matematycznych
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
  • ćwiczenie mowy i myślenia
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • kształcenie pamięci słuchowej
  • poznawanie zwyczajów świątecznych

Nasze teksty:

 Wiersz:

,,Dom’’

Dom się zaczyna już w przedpokoju.

Oj, a przedpokój nie ma spokoju!

O, właśnie Ania kapcie zakłada,

a Janek mokry parasol składa.

I już do kuchni biegną, bo z niej

woń się unosi taka, że hej!

Ania już czuje zapach rosołu,

a Jaś porywa jabłko ze stołu.

Mama w łazience stoi nad wanną.

Umyła głowę i woła: – Anno!

Podaj mi ręcznik, bardzo cię proszę.

– Dobrze, mamusiu. Zaraz przynoszę.

Tata w pokoju z czymś się mocuje.

Mruczy do siebie: – Nie, nie pasuje.

– Co skręcasz, tato? – pyta się Ania.

– Łóżko dla ciebie. Nowe, do spania. 

 

Piosenki:

,, Rodzinny portrecik”

1.Na moim obrazku uśmiechnięte miny,

bo rysuję buzie kochanej rodziny.   

Ref. To rodzinny jest portrecik,

który każdy dobrze zna:

mama, tata, babcia, dziadek,

siostra, brat i ja.

2.Każda buzia czysta, jasna i rumiana

– wszystkie roześmiane od samego rana.

Ref. To rodzinny portrecik…

 

,, Mikołaj’’

  1. Siwa broda i spodnie na szelkach,

ciepłe buty i czapka czerwona.

Już zaczyna pakować prezenty

i za chwilę przyjedzie tu do nas.

Ref. Czy wy wiecie, czy wiecie,

jest jedyny na świecie.

To nasz stary znajomy Mikołaj

  1. Nie zapomni o mamie i tacie,

zawsze miły jest i uśmiechnięty.

Wszystkim dzieciom i dużym,

i małym zawsze lubi rozdawać prezenty.

Ref. Czy wy wiecie…

 

,, Kołysanka”

  1. Zima długa, gwiazdka mruga,

a w szopie pod lasem,

we żłóbeczku, na sianeczku,

śpi mały bobasek.

Luli, laj, luli, laj, luli, luli, laj.

Luli, laj, luli, laj, luli, luli, laj.

  1. Dwa aniołki skrzydełkami

Dziecię otulają,

pastuszkowie na fujarkach

kołysankę grają.

Luli, laj, luli, laj, luli, luli, laj.

Luli, laj, luli, laj, luli, luli