Puchatki

grupa 5-latków
 

Plan dnia

8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli

6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.

8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.

8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.

9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.

9.15 – 11.20 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego oraz zajęcia dodatkowe:

Poniedziałek – język angielski;
Wtorek – rytmika;
Środa – język angielski;
Czwartek – taekwon – do;

Piątek – tańce;

11.20 – 11.35 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące.

11.35 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w toalecie i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.

11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.

12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.

12.30 – 13:00 Relaks. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.

13:00 – 14:00 – Spacer.

14.00 – 14:30  Podwieczorek.

14.30 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.

15.30 – 17.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.

Jadłospis

17.02.2025 - 21.02.2025

 

Poniedziałek

17.02.2025

ŚNIADANIE:

ZUPA MLECZNA:  KASZA MANNA (1), PIECZYWO (1,3,7), MASŁO (7), SZYNKA DROBIOWA (9), OGÓREK ŚWIEŻY, HERBATA Z CYTRYNĄ

OBIAD:

ZUPA SZPINAKOWA Z JAJKIEM NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (3,7,9), ZAPIEKANKA MAKARONOWA Z KIEŁBASĄ I WARZYWAMI (1,3,9), KOMPOT;

PODWIECZOREK:

MANDARYNKI;

Wtorek

18.02.2025 WTOREK

ŚNIADANIE:

PIECZYWO (1,3,7), MASŁO (7), DŻEM TRUSKAWKOWY, KAKAO;

OBIAD:

KAPUŚNIAK MAZURSKI NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (10), PIERŚ PAROWANA (7), Z SOSEM PIETRUSZKOWYM (1,7), RYŻ BIAŁY, SURÓWKA Z KAPUSTY WŁOSKIEJ Z OGÓRKIEM KISZONYM I JABŁKIEM (3,7,10), KOMPOT;

PODWIECZOREK:

MUS OWOCOWY;

Środa

ŚRODA 19.02.2025

ŚNIADANIE:

PIECZYWO  (1,3,7), MASŁO (7), SCHAB Z WIŚNIĄ , OGÓREK KISZONY (9,10), HERBATA OWOCOWA;

OBIAD:

ZUPA GULASZOWA NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM I MIĘSEM WIEPRZOWYM (9), NALEŚNIKI Z SEREM , JABŁKAMI I ŚMIETANĄ (1,3,7), KOMPOT;

PODWIECZOREK:

CEBULARZ;

 

Czwartek

20.02.2025 czwartek

ŚNIADANIE:

ZUPA MLECZNA, PŁATKI BEZCUKROWE (1), PIECZYWO (1,3,7), MASŁO (7), PARÓWKI (10), PAPRYKA , HERBATA Z CYTRYNĄ;

OBIAD:

BARSZCZ UKRAIŃSKI NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (6,7,9), KOTLET MIELONY (1,3,7), ZIEMNIAKI, SURÓWKA Z SAŁATY MASŁOWEJ ZE ŚMIETANĄ (7), KOMPOT;

PODWIECZOREK:

JOGURT;

Piątek

21.02.2025 piątek

ŚNIADANIE:

PIECZYWO (1,3,7), MASŁO (7), PASTA Z TUŃCZYKA (3,4,7), KAWA INKA (7);

OBIAD:

ZUPA CHŁOPSKA Z MAKARONEM I GROSZKIEM NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (1,6,7,9), KOTLET JAJECZNY (1,3,7), ZIEMNIAKI, SURÓWKA Z KAPUSTY KISZONEJ (10), KOMPOT;

 PODWIECZOREK:

JABŁKO;

Numery alergenów występujących w posiłkach:

  1.  Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
  2. Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  3. Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  4. Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  5. Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
  6. Soja i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  7. Mleko i produkty pochodne  (produkty przygotowane na ich bazie).
  8. Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
  9. Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  10. Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  11. Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
  12. Dwutlenek siarki.
  13. Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
  14. Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).

Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:

pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.

Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc luty w grupie 5-latków

Tematy kompleksowe:

  1. Odkrywamy świat muzyki
  2. Jak powstają obrazy i rzeźby?
  3. Idziemy do teatru
  4. Jesteśmy artystami

Cele ogólne:

– wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,

– rozwijanie motoryki małej,

– kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych,

– wdrażanie do poznawania swoich uczuć za pomocą ruchu i gestu,

– budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach,

– respektowanie zasad panujących w grupie,

– wdrażanie do uważnego i aktywnego słuchania rówieśników i nauczycieli/dorosłych,

– nazywanie i rozróżnianie instrumentów oraz ich dźwięków,

– poznanie różnych form tańca, rodzajów muzyki,

– wdrażanie do czytania sylab i wyrazów,

– odczytywanie treści obrazów, nazywanie ich elementów,

– klasyfikowanie przedmiotów według podanych kryteriów,

– posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 1-10,

– odpowiadanie na pytania pełnym zdaniem, układanie historyjek obrazkowych, rozwiązywanie zagadek,

– odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości,

– wdrażanie do poprawnego posługiwania się językiem polskim,

– budowanie zainteresowania czytelnictwem.

 

Nasze teksty

Piosenki:

„Skaczące nutki”

Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.

Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy:
do, re, mi, nutki trzy.

Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.

Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy:
do, re, mi, nutki trzy.

Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.

Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy:
do, re, mi, nutki trzy.

 

„Malowanki”

Szybko pędzel w rękę bierz,
jak malować? Dobrze wiesz!
Najpierw niebo, na nim ptak,
jeszcze słonko – ładnie tak!
jeszcze słonko – ładnie tak!
jeszcze słonko – ładnie tak!

Szybko pędzel w rękę bierz,
jak malować? Dobrze wiesz!
Namalujesz dom i psa,
jeszcze płotek – ładnie tak!
jeszcze płotek – ładnie tak!
jeszcze płotek – ładnie tak!

Szybko pędzel w rękę bierz,
jak malować? Dobrze wiesz!
Będzie trawa, w trawie mak,
jeszcze mrówka – ładnie tak!
jeszcze mrówka – ładnie tak!
jeszcze mrówka – ładnie tak!

 

Wiersze:

„Bajeczka”

Narysuję Zamek. Sama!
Zaraz sie otworzy brama
i po złotych wbiegnę schodach.
Może w zamku króla spotkam?

Z wielkim wózkiem pełnym lalek
przez balową idę salę.
Tańczą damy i rycerze…
Kto do tańca mnie wybierze?

Nikt nie wybrał. Tańcze sam.
Może jestem źle ubrana?
Nagle spojrzał smok spod oka.
Mamo ja się boję smoka!

Więc uciekam przez krużganki.
Mijam okna,drzwi i klamki.
Tu otwarte, tam zamknięte,
a smok łapie mnie za piętę.

Na skakance za mną skacze,
on się śmieje,a ja płaczę.
Wtem z pomocą biegnie paź:
– Prędko do tej wieży właź!
Razem z wózkiem i z lalkami
ukryj się za tymi drzwiami!

Ale smok nie rezygnuje.
Gryzie kłódkę! Ogniem pluje!
– Nie rób smoku tyle wrzasku!
Jesteś tylko na obrazku!
Zamek też! I złota brama!
Rysowałam wszystko sama!

„O myszach na afiszach”

Miasto tonie dziś w afiszach.
Będzie spektakl!
„O TRZECH MYSZACH”!
Przed teatrem już ogonek,
kasa, bilet, trzeci dzwonek,
światło, brawa i kurtyna-
przedstawienie się zaczyna.
Myszy toczą ser po scenie,
piszczą – Pora na jedzenie!
Nagle słychać pisk suflera:
-Ja też chcę kawałek sera!
I już sufler z reżyserem
wokół sceny mkną za serem.
Wtem kot miauknął
w pierwszym rzędzie!
Myszy ser złapały w pędzie
i zniknęły razem z serem,
kończąc w biegu swą karierę!
I o myszach na afiszach
nikt w tym mieście już nie słyszał.