Puchatki
grupa 5-latków
Plan dnia
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli
6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.
8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
9.15 – 11.20 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego oraz zajęcia dodatkowe:
Poniedziałek – język angielski;
Wtorek – rytmika;
Środa – język angielski;
Czwartek – taekwon – do;
Piątek – tańce;
11.20 – 11.35 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące.
11.35 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w toalecie i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.
11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.
12.30 – 13:00 Relaks. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.
13:00 – 14:00 – Spacer.
14.00 – 14:30 Podwieczorek.
14.30 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.
15.30 – 17.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.

Jadłospis
17.02.2025 - 21.02.2025
Poniedziałek
17.02.2025
ŚNIADANIE:
ZUPA MLECZNA: KASZA MANNA (1), PIECZYWO (1,3,7), MASŁO (7), SZYNKA DROBIOWA (9), OGÓREK ŚWIEŻY, HERBATA Z CYTRYNĄ
OBIAD:
ZUPA SZPINAKOWA Z JAJKIEM NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (3,7,9), ZAPIEKANKA MAKARONOWA Z KIEŁBASĄ I WARZYWAMI (1,3,9), KOMPOT;
PODWIECZOREK:
MANDARYNKI;
Wtorek
18.02.2025 WTOREK
ŚNIADANIE:
PIECZYWO (1,3,7), MASŁO (7), DŻEM TRUSKAWKOWY, KAKAO;
OBIAD:
KAPUŚNIAK MAZURSKI NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (10), PIERŚ PAROWANA (7), Z SOSEM PIETRUSZKOWYM (1,7), RYŻ BIAŁY, SURÓWKA Z KAPUSTY WŁOSKIEJ Z OGÓRKIEM KISZONYM I JABŁKIEM (3,7,10), KOMPOT;
PODWIECZOREK:
MUS OWOCOWY;
Środa
ŚRODA 19.02.2025
ŚNIADANIE:
PIECZYWO (1,3,7), MASŁO (7), SCHAB Z WIŚNIĄ , OGÓREK KISZONY (9,10), HERBATA OWOCOWA;
OBIAD:
ZUPA GULASZOWA NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM I MIĘSEM WIEPRZOWYM (9), NALEŚNIKI Z SEREM , JABŁKAMI I ŚMIETANĄ (1,3,7), KOMPOT;
PODWIECZOREK:
CEBULARZ;
Czwartek
20.02.2025 czwartek
ŚNIADANIE:
ZUPA MLECZNA, PŁATKI BEZCUKROWE (1), PIECZYWO (1,3,7), MASŁO (7), PARÓWKI (10), PAPRYKA , HERBATA Z CYTRYNĄ;
OBIAD:
BARSZCZ UKRAIŃSKI NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (6,7,9), KOTLET MIELONY (1,3,7), ZIEMNIAKI, SURÓWKA Z SAŁATY MASŁOWEJ ZE ŚMIETANĄ (7), KOMPOT;
PODWIECZOREK:
JOGURT;
Piątek
21.02.2025 piątek
ŚNIADANIE:
PIECZYWO (1,3,7), MASŁO (7), PASTA Z TUŃCZYKA (3,4,7), KAWA INKA (7);
OBIAD:
ZUPA CHŁOPSKA Z MAKARONEM I GROSZKIEM NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (1,6,7,9), KOTLET JAJECZNY (1,3,7), ZIEMNIAKI, SURÓWKA Z KAPUSTY KISZONEJ (10), KOMPOT;
JABŁKO;
- Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
- Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
- Soja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mleko i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
- Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Dwutlenek siarki.
- Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).
Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.
Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc luty w grupie 5-latków
Tematy kompleksowe:
- Odkrywamy świat muzyki
- Jak powstają obrazy i rzeźby?
- Idziemy do teatru
- Jesteśmy artystami
Cele ogólne:
– wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych,
– rozwijanie motoryki małej,
– kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych,
– wdrażanie do poznawania swoich uczuć za pomocą ruchu i gestu,
– budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach,
– respektowanie zasad panujących w grupie,
– wdrażanie do uważnego i aktywnego słuchania rówieśników i nauczycieli/dorosłych,
– nazywanie i rozróżnianie instrumentów oraz ich dźwięków,
– poznanie różnych form tańca, rodzajów muzyki,
– wdrażanie do czytania sylab i wyrazów,
– odczytywanie treści obrazów, nazywanie ich elementów,
– klasyfikowanie przedmiotów według podanych kryteriów,
– posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w zakresie 1-10,
– odpowiadanie na pytania pełnym zdaniem, układanie historyjek obrazkowych, rozwiązywanie zagadek,
– odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości,
– wdrażanie do poprawnego posługiwania się językiem polskim,
– budowanie zainteresowania czytelnictwem.

Nasze teksty
Piosenki:
„Skaczące nutki”
Do przedszkola wpadły nutki,
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.
Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy:
do, re, mi, nutki trzy.
Poprosiły o mieszkanie
w dużym, czarnym fortepianie,
i biegały i skakały
po klawiszach czarno-białych.
Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy:
do, re, mi, nutki trzy.
Nawet na leżakowaniu,
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy:
do, re, mi, nutki trzy.
„Malowanki”
Szybko pędzel w rękę bierz,
jak malować? Dobrze wiesz!
Najpierw niebo, na nim ptak,
jeszcze słonko – ładnie tak!
jeszcze słonko – ładnie tak!
jeszcze słonko – ładnie tak!
Szybko pędzel w rękę bierz,
jak malować? Dobrze wiesz!
Namalujesz dom i psa,
jeszcze płotek – ładnie tak!
jeszcze płotek – ładnie tak!
jeszcze płotek – ładnie tak!
Szybko pędzel w rękę bierz,
jak malować? Dobrze wiesz!
Będzie trawa, w trawie mak,
jeszcze mrówka – ładnie tak!
jeszcze mrówka – ładnie tak!
jeszcze mrówka – ładnie tak!
Wiersze:
„Bajeczka”
Narysuję Zamek. Sama!
Zaraz sie otworzy brama
i po złotych wbiegnę schodach.
Może w zamku króla spotkam?
Z wielkim wózkiem pełnym lalek
przez balową idę salę.
Tańczą damy i rycerze…
Kto do tańca mnie wybierze?
Nikt nie wybrał. Tańcze sam.
Może jestem źle ubrana?
Nagle spojrzał smok spod oka.
Mamo ja się boję smoka!
Więc uciekam przez krużganki.
Mijam okna,drzwi i klamki.
Tu otwarte, tam zamknięte,
a smok łapie mnie za piętę.
Na skakance za mną skacze,
on się śmieje,a ja płaczę.
Wtem z pomocą biegnie paź:
– Prędko do tej wieży właź!
Razem z wózkiem i z lalkami
ukryj się za tymi drzwiami!
Ale smok nie rezygnuje.
Gryzie kłódkę! Ogniem pluje!
– Nie rób smoku tyle wrzasku!
Jesteś tylko na obrazku!
Zamek też! I złota brama!
Rysowałam wszystko sama!
„O myszach na afiszach”
Miasto tonie dziś w afiszach.
Będzie spektakl!
„O TRZECH MYSZACH”!
Przed teatrem już ogonek,
kasa, bilet, trzeci dzwonek,
światło, brawa i kurtyna-
przedstawienie się zaczyna.
Myszy toczą ser po scenie,
piszczą – Pora na jedzenie!
Nagle słychać pisk suflera:
-Ja też chcę kawałek sera!
I już sufler z reżyserem
wokół sceny mkną za serem.
Wtem kot miauknął
w pierwszym rzędzie!
Myszy ser złapały w pędzie
i zniknęły razem z serem,
kończąc w biegu swą karierę!
I o myszach na afiszach
nikt w tym mieście już nie słyszał.