Tygryski
grupa 3-latków
Plan dnia
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli
6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.
8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
9.15 – 10.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego , oraz zajęcia dodatkowe:
Poniedziałek – język angielski;
Wtorek – rytmika;
Środa – język angielski;
Czwartek – przedszkole i piłka;
Piątek – tańce;
10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,
11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.
11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.
12.30 – 14.00 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.
14.10– 14:30 Podwieczorek.
14.30 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.
15.30 – 17.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.
Jadłospis
12.11.2025 - 14.11.2025
Poniedziałek
ŚNIADANIE:
OBIAD:
PODWIECZOREK:
Wtorek
ŚNIADANIE:
OBIAD:
PODWIECZOREK:
Środa
ŚNIADANIE:
PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7), MASŁO 82%, PARÓWKI Z SZYNKI (1,3,7,9), OGÓREK ŚWIEŻY, POMIDOR;
OBIAD:
ZUPA Z ZIELONEGO GROSZKU NA WYWARZE MIĘSNO - WARZYWNYM (9,10), MAKARON Z TWAROGIEM I OKRASĄ (1,7,9), KOMPOT OWOCOWY;
PODWIECZOREK:
MANDARYNKI;
Czwartek
ŚNIADANIE:
PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7); MASŁO 82%, JOGURT OWOCOWY (7), POLĘDWICA SOPOCKA (1,3,7), RZODKIEWKA, SAŁATA;
OBIAD:
ROSÓŁ NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM Z MAKARONEM (1,3,7,9); UDZIEC Z KURCZAKA (9,10), ZIEMNIAKI Z WODY, SURÓWKA: SAŁATA LODOWA ZE SZCZYPIOREM I ŚMIETANĄ, KOMPOT OWOCOWY;
PODWIECZOREK:
KISIEL CYTRYNOWY;
Piątek
ŚNIADANIE:
PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7); MASŁO 82%, PŁATKI KUKURYDZIANE Z MLEKIEM (6,7), PASTA JAJECZNA ZE SZCZYPIOREM (3,9,10), POMIDOR, HERBATA CZARNA Z CYTRYNĄ;
OBIAD:
ZUPA KAPITAŃSKA NA WYWARZE MIĘSNO - WARZYWNYM Z DODATKIEM MAKARONU MUSZELKI (1,3,4,7,9), KOTLET SOJOWY (1,3,6,7,9), ZIEMNIAKI Z WODY Z KOPERKIEM, SURÓWKA:KAPUSTA PEKIŃSKA, OGÓREK ŚWIEŻY, PAPRYKA, KOMPOT OWOCOWY;
PODWIECZOREK:
WAFLE RYŻOWE;
- Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
- Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
- Soja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mleko i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
- Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Dwutlenek siarki.
- Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).
Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.
Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.
Plan pracy
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc listopad w grupie 3-latków
Tematy kompleksowe:
- Kolory jesieni
- Jesienne ogrody
- Zdrowie na talerzu
- Jesienne melodie
Cele ogólne:
Obszar fizyczny:
– rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych;
– rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych;
– wdrażanie do uczestniczenia w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych;
– kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach;
– kształtowanie umiejętności samoobsługowych;
– kształtowanie umiejętności ustawiania się w rzędzie, w kole, parami;
– uczestniczenie w zabawach zwiększających sprawność manualną;
– wykonywanie podstawowych ćwiczeń kształtujących zachowanie prawidłowej postawy ciała;
– dbanie o higienę aparatu mowy poprzez wykonywanie ćwiczeń stymulujących jego rozwój;
Obszar emocjonalny:
– poznawanie różnych stanów emocjonalnych;
– wdrażanie do skupiania uwagi na osobie mówiącej;
– wdrażanie do właściwej reakcji na bodźce zewnętrzne związane ze zmianą otoczenia;
– określanie własnych upodobań: „lubię”, „nie lubię”;
– wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób;
– wykazywanie zainteresowania wytworami pracy swojej i innych, rozumienie, że nie wolno jej niszczyć;
– prezentowanie uczuć i emocji za pomocą mimiki;
– kształtowanie umiejętności czekania na swoją kolej;
Obszar społeczny:
– kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy;
– kształtowanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w konkretnych sytuacjach;
– wdrażanie do przestrzegania zasad zgodnej zabawy;
– wyrabianie umiejętności rozpoznawania sytuacji zagrażających bezpieczeństwu i odpowiednie na nie reagowanie;
– kształtowanie nawyku utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu;
– kształtowanie poszanowania zasad panujących podczas zabawy oraz zajęć;
– kształtowanie umiejętności dokonywania prostych wyborów dotyczących codziennych sytuacji i informowania o nich;
– wdrażanie do przestrzegania zasad obowiązujących w grupie;
Obszar poznawczy:
– rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;
– kształtowanie umiejętności ruchowego reagowania na dźwięki muzyczne;
– kształtowanie świadomości własnego ciała;
– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania;
– rozwijanie percepcji wzrokowej;
– kształtowanie umiejętności porównywania i łączenia przedmiotów;
– kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie trzech;
– rozwijanie umiejętności rozmowy na bliskie dzieciom tematy;
– usprawnianie aparatu artykulacyjnego;
– wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich;
– słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia i ich rozpoznawanie;
Nasze teksty
Wiersz:
Barwy ojczyste
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość,
biel – serce czyste.
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
Piosenki:
Droga do przedszkola
Tu jest domek, a tu płot.
.Na tym płotku siedzi kot.
Tu są drzewa, tam ulica,
jaka piękna okolica.
Ref. To jest droga do przedszkola,
la, la,la,la ,la, li.
Co dzień chodzi drogą Ola,
la,la, la la, la, li.
Tu są sklepy, a tam las.
W lesie miło płynie czas.
Tu plac zabaw, tam apteka,
a w oddali Azor szczeka .
Ref. To jest droga do przedszkola,
la, la,la,la ,la, li.
Co dzień chodzi drogą Ola,
la,la, la la, la, li
Bajka iskierki
Z popielnika na Wojtusia
iskiereczka mruga.
-Chodź, opowiem Ci bajeczkę,
bajka będzie długa.
Była sobie raz królewna.
Pokochała grajka.
Król wyprawił im wesele…
i skończona bajka.
Była sobie Baba-Jaga.
Miała chatkę z masła,
a w tej chatce same dziwy …
Cyt! Iskierka zgasła.