Tygryski
grupa 3-latków
Plan dnia
8.00 – 13.00 Realizacja Podstawy Programowej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji Narodowej dla Przedszkoli
6.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawy integrujące grupę.
8.30 – 8.45 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
8.45 – 9.00 Śniadanie. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
9.00 – 9.15 Czynności samoobsługowe w toalecie i łazience, mycie zębów, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia samodzielności.
9.15 – 10.45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, zgodnie z tematyką programową. Zabawy ruchowe i twórcze. Codzienne zajęcia nauki języka angielskiego , oraz zajęcia dodatkowe:
Poniedziałek – język angielski;
Wtorek – rytmika;
Środa – język angielski;
Piątek – tańce;
10.45 – 11.30 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinanie guzików, suwaków), zabawy dowolne, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze,
11.30 – 11.45 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w WC i łazience. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów.
11.45 – 12.15 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
12.15 – 12.30 Zabiegi higieniczne: mycie zębów i rąk.
12.30 – 14.00 Leżakowanie. Słuchanie bajek i muzyki-wyciszenie.
14.10– 14:30 Podwieczorek.
14.30 – 15.30 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna.
15.30 – 17.00 Zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem. Zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali.

Jadłospis
08.09.2025 - 12.09.2025
Poniedziałek
ŚNIADANIE:
PŁATKI OWSIANE Z MLEKIEM (1,7); PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7), MASŁO 82% (7), SCHAB Z MAJERANKIEM (9,10), POMIDOR, OGÓREK, HERBATA Z CYTRYNĄ;
OBIAD:
ZUPA POMIDOROWA NA WYWARZE MIĘSNO - WARZYWNYM Z RYŻEM (7,), SOS MIĘSNO - WARZYWNY, KASZA JĘCZMIENNA (1), KOMPOT OWOCOWY;
PODWIECZOREK:
NEKTARYNKA;
Wtorek
ŚNIADANIE:
PŁATKI RYŻOWE NA MLEKU (7), PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7); MASŁO 82% (7), DŻEM BRZOSKWINIOWY NISKOSŁODZONY, TWARÓG W PLASTRACH (7), HERBATA OWOCOWA;
OBIAD:
KRUPNIK NA WYWARZE MIĘSNO - WARZYWNYM Z KASZĄ JĘCZMIENNĄ (1,9), KOTLET SCHABOWY PANIEROWANY (1,3,7,9), ZIEMNIAKI MŁODE Z KOPERKIEM, SURÓWKA Z POMIDORÓW I SZCZYPIORKU, KOMPOT OWOCOWY;
PODWIECZOREK:
BATON ZBOŻOWY;
Środa
ŚNIADANIE:
PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7), MASŁO 82% (7), SZYNKA WĘDZONA (9), RZODKIEWKA, POMIDOR, KAWA INKA (1,7);
OBIAD:
ZUPA Z FASOLKI SZPARAGOWEJ NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (7,9); PIEROGI Z MIĘSEM I OKRASĄ (1,3,7,9), SURÓWKA: BIAŁA KAPUSTA, ŚWIEŻY OGÓREK, KUKURYDZA, NATKA PIETRZUKI, OLIWA Z OLIWEK, KOMPOT OWOCOWY;
PODWIECZOREK:
GALARETKA TRUSKAWKOWA;
Czwartek
ŚNIADANIE:
JOGURT OWOCOWY, PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7); MASŁO 82% (7), TWAROŻEK ZE SZCZYPIORKIEM (7), RZODKIEWKA, KAKAO (7);
OBIAD:
ZUPA KALAFIOROWA NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (7,9,10); MAKARON Z POLEWĄ TRUSKAWKOWĄ (7), KOMPOT OWOCOWY;
PODWIECZOREK:
CHAŁKA;
Piątek
ŚNIADANIE:
PŁATKI KUKURYDZIANE Z MLEKIEM (5,6,8), PIECZYWO: CHLEB RAZOWY, CHLEB ŻYTNI, CHLEB REGIONALNY, BUŁKA WROCŁAWSKA (1,3,7); MASŁO 82%, SER ŻÓŁTY (7), PAPRYKA, OGÓREK ŚWIEŻY, HERBATA Z CYTRYNĄ;
OBIAD:
ZUPA GULASZOWA NA WYWARZE MIĘSNO-WARZYWNYM (9,10); RYBA Z PIECA (1,3,4,7,9), ZIEMNIAKI MŁODE Z KOPERKIEM, SURÓWKA: KAPUSTA KISZONA, MARCHEW, JABŁKO, POMIDOR, NATKA PIETRUSZKI, OLIWA Z OLIWEK, KOMPOT OWOCOWY;
PODWIECZOREK:
JABŁKO;
- Zboża zawierające gluten (pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, pszenica, kamut).
- Skorupiaki i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Jaja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Ryby i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzeszki ziemne (arachidowe i produkty przygotowane na ich bazie).
- Soja i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mleko i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Orzechy (migdały, orzechy laskowe, orzechy włoskie, orzechy nerkowca, orzechy pekan, orzechy brazylijskie, orzechy pistacjowe, orzechy makadamia lub orzechy oraz produkty przygotowane na ich bazie).
- Seler i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Gorczyca i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Nasiona sezamu i produkty pochodne (produkty przygotowane na ich bazie).
- Dwutlenek siarki.
- Łubin (produkty przygotowane na ich bazie).
- Mięczaki (produkty przygotowane na ich bazie).
Do przygotowania posiłków używane są przyprawy:
pieprz, ziele angielskie, lubczyk, liść laurowy, majeranek, oregano, bazylia, zioła prowansalskie, papryka słodka, pieprz ziołowy.
Zgodnie z informacjami od producentów mogą one zawierać śladowe ilości: glutenu, mleka, jaj, soi, selera i gorczycy.

Plan pracy
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej na miesiąc wrzesień w grupie 3-latków
Tematy kompleksowe:
1. To ja – przedszkolak
2. W przedszkolu jest miło i bezpiecznie
3. Przedszkolne zabawy
4. Każdy lubi coś innego
Cele ogólne:
OBSZAR FIZYCZNY
- doskonalenie czynności higienicznych i samoobsługowych w warunkach przedszkola;
- uczestniczenie w zabawach ruchowych i integracyjnych;
OBSZAR EMOCJONALNY
- przeżywanie emocji w sposób umożliwiający adaptację w nowym otoczeniu;
- próby rozstawania się z rodzicami bez lęku i szukania wsparcia w sytuacjach trudnych u nauczyciela ;
- wdrażanie do wypowiadania się krótkimi zdaniami na temat ulubionych zabaw, rzeczy, czynności;
- dbanie o bezpieczeństwo podczas zabaw i spacerów ;
OBSZAR SPOŁECZNY
- komunikowanie się z dziećmi i dorosłymi oraz używanie zwrotów grzecznościowych;
- wdrażanie do przestrzegania zasad ustalonych w grupie;
- wdrażanie do współpracy, zgodnej i bezpiecznej zabawy z dziećmi ;
- odczuwanie swojej przynależności do grupy przedszkolnej;
OBSZAR POZNAWCZY
- poznawanie najbliższego otoczenia i osób pracujących w przedszkolu;
- eksperymentowanie z użyciem materiałów plastycznych oraz budowanie konstrukcji przestrzennych;
- poznanie pojęcia „para”;
- nauka rymowanek związanych w rytmem dnia przedszkolaka i piosenki „Jestem zuch” ;
- słuchanie tekstów literackich i rozwijanie kompetencji językowych ;
- liczenie w dostępnym zakresie na konkretach ;
- eksperymentowanie z masami plastycznymi ;

Nasze teksty
Piosenki:
“Jestem zuch”
1. Jestem zuch, jestem zuch!
Tu mam głowę, a tu brzuch.
Klaszczę w ręce: ram, tam, tam!
I dzień dobry mówię wam!
2. Jestem zuch, jestem zuch!
Tu mam nosek, a tu brzuch.
Klaszczę w ręce: ram, tam, tam!
I dzień dobry mówię wam!
- Wierszyk:
- Słowa „proszę” i „dziękuję”
znam, rozumiem i stosuję.
A gdy komuś krzywdę zrobię,
to „przepraszam” także powiem.